مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی

مهاجرت از اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی

همه ما میدونیم که از طریق وب سایت و اینستاگرام میشه درآمد کسب کرد. اما سوالی که اصولا مشتری ها از ما میپرسن اینه که برای کسب و کار من وب سایت بهتره یا اینستاگرام؟ تو این صفحه به صورت کامل در مورد مزایا و معایب هر کدوم صحبت میکنیم تا در نهایت راحت تر بتونید تصمیم بگیرید که برای کسب و کارتون روی کدوم یکی از این دو مورد سرمایه گذاری کنید.

مطمئنا میدونین که تو چند سال اخیر گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و هر زور چند ساعت رو صرف گشت و گذار تو این فضا میکنن. از طرفی اینستاگرام بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته و از هر سن و قشری که بگین، دارن اونجا فعالیت میکنن. پس تو نگاه اول اینطور به نظر میرسه که با راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی وارد یک بازار بزرگ میشین و درآمد خوبی هم از اون بدست میارین

اما بیاین یکم واقع گرا باشیم.

زایای راه‌اندازی کسب و کار با اینستاگرام

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

1- استفاده از اینستاگرام رایگانه
اگه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی سرمایه زیادی ندارین، اینستاگرام بهترین راه حل برای شماست. عضویت در اینستاگرام و راه اندازی یک صفحه کاری کاملا رایگانه.

2- کار کردن با اینستاگرام راحته
پست گذاشتن تو اینستاگرام، مشاهده آمار و استفاده از سایر امکانات، خیلی راحته و هر کسی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند رو بلد باشد، از پسش برمیاد

3- با یه بازاریابی خوب، دیده میشین
از اونجایی که اکثر ایرانی ها تو اینستاگرام فعالیت دارن، پس به نظر می رسه که که دیده شدن و شناخته شدن تو اینستاگرام کار راحتی باشه. اما اگر یک مقدار تجربه کار کردن با اینستاگرام رو داشته باشین متوجه میشین که برای جذب فالورهایی که تبدیل به مشتری بشن چقدر سخته. چون اینستاگرام فضایی هست که مردم برای سرگرمی میان و باید به نحوی کسب و کارتون رو معرفی کنین که سرگرم کننده باشه. در واقع یک پست گذاشتن معمولی که محصول رو معرفی کنه هیچ فایده و بازخوردی نداره!

تا اینجا که همش خوبی بود! اما بدی هایی هم داره...

معایب راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

1- 1- هیچگونه دسته‌بندی برای محصولات ندارید
اگر محصولات دسته بندی باشن، کاربر خیلی راحت محصول مورد نظر خودش رو پیدا میکنه اما متاسفانه این امکان تو اینستاگرام وجود نداره! حتی اگه تعداد محصولات شما زیاد باشه، کاربر باید کلی صفحه را بالا پایین کنه تا بتونه چیزی را که می‌خواهد پیدا کنه.

2- امکان به‌روزرسانی محصولات رو ندارین
همونطور که میدونید قیمت کالا تو ایران خیلی نوسان داره و اگر با ایسنتاگرام بخواین دونه دونه این کار رو انجام بدین، مدت زمان زیادی رو باید صرف ویرایش قیمت کنین.

3- فرآیند پرداخت مشکله
اصولا خرید اینترنتی با پرداخت آنلاین معنی پیدا میکنه که این قابلیت تو اینستاگرام وجود نداره. شما مجبورین به هر کدوم از مشتری ها یک شماره کارت ارسال کنین تا پول رو براتون کارت به کارت کنن و براتون رسید رو ارسال کنن. حالا اگه تعداد زیادی مشتری در طول روز داشته باشین چه اتفاقی می افته؟ یا اگه پیامک واریز براتون ارسال نشه چطور؟

4- احتمال فیلتر شدن اینستاگرام وجود داره
اتفاقی که برای تلگرام افتاد رو یادتون هست؟ خیلی از کسب و کارها وابسته به تلگرام بودن که یک شبه ورق برگشت. هیچ بعید نیست که اینستاگرام هم به سرنوشت تلگرام مرحوم مبتلا بشه. حالا اگر تنها راه درآمد شما اینستاگرام باشه، با فیلتر شدنش چه بلایی سر کسب و کارتون میاد؟

تا اینجا صحبت از ایسنتاگرام بود! خب بریم سراغ وب سایت تا ببینیم مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی چی هست.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

1- میتونین محصولات رو دسته‌بندی کنین
با توجه به نوع کسب و کاری که دارین میتونین دسته های مختلفی رو ایجاد کنین. مثلا اگر سایت فروش آنلاین کفش دارین، دسته بندی ها میتونن کفش های اسپورت، کفش های مردانه، کفش های زنانه و ... باشن. این کار هم مدیریت محصولات رو برای شما راحت تر می‌کنه و هم پیدا کردن محصول رو برای مشتری راحت تر.

2- بروزرسانی و مدیریت محصولات راحت تره
فروشگاه اینترنتی به این شکل هست که میتونین برای هر کدوم از محصولات، موجودی تعیین کنین تا با هر خرید از تعداد موجودی کم بشه و اگر تموم شد پیامی مثل "محصول مورد نظر موجود نیست" روی سایت نمایش داده بشه. علاوه بر اون میتونین با یک فایل اکسل در چند ثانیه قیمت تمام محصولات خودتون رو بروزرسانی کنین.

3- امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی وجود داره
با وجود درگاه پرداخت دیگه نیازی نیست مبالغ پرداخت شده رو پیگیری کنین و همه چی به صورت خودکار اتفاق می افته. به عنوان مثال ساعت پرداخت، مبلغ، کد پیگیری و .... براتون مشخص میشه. علاوه‌ بر این مشتری هم دیگه مجبور نیست برای واریز وجه به عابربانک مراجعه کنه و با واتس اپ رسیدش رو براتون ارسال کنه.

4- کاربران میتونن محصولات رو جستجو کنن
اگر فروشگاه شما بزرگ باشه و محصولات زیادی برای فروش داده باشید، پیدا کردن یک کالای خاص از بین این همه محصول یه مقدار سخته. خب اگر وب سایتتون قابلیت جستجو یا حتی فیلتر کردن محصولات رو داشته باشه، کاربر خیلی راحت میتونه محصول مورد نظر خودش رو پیدا کنه.

5- خطر فیلتر شدن شما رو تهدید نمی‌کنه
اصولا فیلترینگ بیشتر برای شبکه های اجتماعی اتفاق میافته. اگر کسب و کارتون بخ نحوی هست که کالای شما مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران باشه که هیچ وقت فیلتر نمیشه. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران فیلتر شدن فروشگاه خودتون باشین.

طراحی فروشگاه اینترنتی

چالش های طراحی فروشگاه اینترنتی

مسلما طراحی فروشگاه اینترنتی هم مثل خیلی از کارهای دیگه سختی خاص خودش رو داره. اینجا به چنتا از بزرگترین معایب فروشگاه اینترنتی اشاره میکنیم و اگر چیزی دیگه ای به ذهنتون میرسه خوشحال میشیم با ما در میون بذارین.

1- رایگان نیست و برای شروع باید هزینه پرداخت کنید
بر خلاف اینستاگرام، برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید هزینه کنین. اصولا هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی یک عدد ثابت و مشخص نیست و هر شخص یا شرکتی قیمت های متفاوتی رو ارائه میده. اگر بتونین شرکتی رو پیدا کنین که قبلا فروشگاه اینترنتی طراحی کرده باشن و نیاز نباشه از ابتدا همه چی رو کدنویسی کنن، برد کردین. مخصوصا اگر نیاز به اختصاصی سازی نداشته باشین. اصولا چیزی که تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی رو بالا میبره، اینه که میخواین تمام بخش ها خصوصی سازی بشه. ما برای طراحی فروشگاه اینترنتی چند پلن مشخص داریم که میتونین مشاهده کنین.

2- برای شناخته شدن باید بیشتر صبر کنین
وقتی برای کسب و کارتون فروشگاه اینترنتی طراحی میکنین، تازه کار شروع میشه و باید یک پلن بازاریابی و محتواگذاری داشته باشین. سود یک فروشگاه اینترنتی به اینه که اگر کسی تو گوگل واژه ای رو سرچ کرد که مربوط به کسب و کار شماست، گوگل وب سایت شما رو بهش پیشنهاد بده! اصطلاحا به این فرایند میگیم سئو. سئو کردن سایت سخت و زمان بره اما اگر بتونین وب سایتتون رو جوری سئو کنین که با یکسری کلید واژه تو صفحه اول گوگل دیده بشین رسما پول پارو میکنین. دقیقا مثل دیده شدن تو اکسپلور اینستاگرام.

جمع بندی
هم وب سایت هم اینستاگرام به رشد کسب و کار خیلی کمک میکنن اما یه استاندارد وجود داره! اینکه هر کسب و کاری باید تمام تمرکز خودش رو روی وب سایت بذاره و از طریق شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مخاطب جذب کنه. حالا اگه امروز اینستاگرام فیلتر شد، کسب و کار شما ضربه نمیخوره و نیازی نیست همه چی رو از اول شروع کنین. در واقع اینستاگرام، مثل تراکت برای معرفی کسب و کاره. علاوه بر اون اینستاگرام میتونه یک راه باشه برای اینکه با مشتری هاتون در تعامل باشین که این تعامل به برند سازیتون خیلی کمک میکنه.

پس پیشنهاد ما اینه که از طریق اینستاگرام، مشتری های خودتون رو به سمت فروشگاه اینترنتی هدایت کنین.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی به مشاوره نیاز دارین؟

اگه می می خواین برای کسب و کارتون یه فروشگاه اینترنتی بی نظیر راه اندازی کنین، حتما قبل از اینکه کاری کنین، درخواست مشاوره رو ثبت کنید. ما خیلی زود با شما تماس میگیریم و مفصل در مورد پروژتون باهاتون صحبت میکنیم.

0 میلیون

کاربر شبکه‌های اجتماعی

0 میلیون

گوشی هوشمند فعال

0 میلیون

کاربر اینترنت در ایران

0 میلیون

جمعیت ایران

جایی باشین که مشتری هاتون هستن

اصلا چرا باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنین؟

  • فروشگاه اینترنتی در واقع یک شعبه 24 ساعته از مجموعه شماست که همیشه و همه جا محصولات شما رو به مردم معرفی میکنه.
  • اگه فروشگاه اینترنتی خودتون رو سئو کنین، 24 ساعته براتون مشتری میفرسته، بدون اینکه خسته بشه.
  • فروشگاه اینترنتی خیلی بهتر از یه فروشنده میتونه محصولات رو به مردم معرفی کنه.
  • فروشگاه اینترنتی بر خلاف فروشگاه فیزیکی برای پر کردن قفسه ها به پول و سرمایه نیاز نداره. شما میتونین فروشگاه اینترنتی خودتون رو از محصولات مختلف پر کنین و فقط زمانی که سفارش گرفتین اون محصول رو تهیه کنین.
  • با طراحی فروشگاه اینترنتی دیگه لازم نیست هر روز به یکسری سوال کلیشه ای جواب بدین. سوال هایی مثل این "میشه تصویر محصول رو با واتس اپ برام ارسال کنید؟"
آدرس ایمیل
info[at]webnotech.ir
شماره موبایل
0917 245 9451
0919 655 8015
شماره دفتر
071 32 36 2833