چگونه میتوان با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا برند ساخت؟

یکی از مواردی که درموفقیت بازاریابی کسب‌وکار موثر است ،برندسازی میباشد.اما هزینه برند سازی برای کارآفرینان نوپا و استارتاپ‌های کوچک بسیار زیاد است.

کارشناسان کسب‌وکار معتقدند چون بازاریابی مانند اولین قرار ملاقات با یک فرد جدید است برای داشتن تاثیر عمیق  روی مخاطب باید سعی شود بهترین رفتار را از خود نشان داد . پس از آن مراحل آسان‌تر شده و قرارهای بعدی به ترتیب پیش می‌آیند.

اصل برندسازی نیز به همین گونه میباشد. شما با برندسازی میتوانید تجربه‌ای کلی از کسب‌وکار خود را به فرد مقابل ارائه دهید .

بسیاری از کارآفرینان برندسازی را به خاطر بودجه‌ی کم به تعویق می‌اندازند اما با تعلل در برندسازی،بازار هدف استقبال مناسبی از شما نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است کارآفرینان تازه کار با به‌کارگیری ابزارهای ارزان یا رایگان، برندسازی را هرچه سریع‌تر اجرا کنند. 

سبک برند

راهنمای سبک برند تعاریفی از برند شما و نحوه‌ی معرفی آن به بازار خواهد داشت.راهنمای سبک با استفاده از ابزار موجود ،یک حضور استوار از کسب‌وکار شما را  ایجاد میکند به گونه ای که برند برای تمامی مشتریان حاضر و مشتریان جدید شناسایی شود.

موارد کلی که باید در این راهنما ذکر گردند عبارتند از:

ماموریت و چشم‌انداز
آنالیز رقابتی
مخاطبین هدف
راهنماهای خلاقانه
صدای برند

سبک برند برای آماده شدن به زمان و تلاش نیاز دارد و قطعا هزینه‌ی پولی ندارد.

طراحی لوگو

با توجه به طراحی سبک که در بخش قبل گفته شد لوگوی خود را  آماده کنید. لوگو باید تمامی شاخصه‌های شرکت شما را به‌صورت بصری به نمایش بگذارد چون در همه‌ی بخش‌های بصری کسب‌وکار از کارت ویزیت تا وبسایت حضور دارد. برای شروع می‌توانید به وبسایت‌های طراحی رایگان یا ارزان لوگو سر بزنید و یا طراحان فریلنسر نیز در سرویس‌های مختلف لوگوی شما را با قیمت مناسب طراحی میکنند. البته قبل از طراحی لوگو حتما لوگوی رقبا ی خود را بررسی کنید و المان‌های مورد علاقه‌ی خود را کشف کنید .

راه‌اندازی وبسایت

 امروزه داشتن وبسایت اینترنتی اهمیت زیادی دارد. بر اساس تحقیقات در آمد شرکت‌هایی که وبسایت دارند بیشتر از رقبای سنتیاشان میباشد. وبسایت‌ها باعث افزایش فروش میشوند و اعتماد مشتریان را جلب می‌کنند و بازاریابی را شبانه‌روزی می‌کنند.

اولویت اول برندسازی هزینه کردن در طراحی و راه‌اندازی وبسایت است

 توسعه‌ی وبسایت هزینه‌ی زیادی دارد اما امروزه کسب و کارهای کوچک میتوانند با فناوری و استفاده از ابزارهای رایگان آنها مراحل اولیه‌ی بازاریابی را با کمترین هزینه ای انجام دهند.با رشد شرکت‌ها و توانایی برای هزینه‌ی بیشتر،این سرویس‌ها خدمات جدیدتری را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

رسانه‌های اجتماعی

 یکی از ابزارهای مفید ورایگان برای ساختن برند شبکه‌های اجتماعی میباشند . البته این وبسایت‌ها برای تبلیغات یا آنالیز حرفه‌ای مخاطبین خدمات پولی ارائه می‌دهند که قطعا برای یک کسب‌وکار نوپا الزامی نیست. فراموش نکنید که برای قدرت گرفتن در شبکه‌های اجتماعی نیازبه حضور ثابت و حرفه‌ای در آنها دارید. قدم اول در این بخش نیز تحقیقات است. در نتیجه‌ی تحقیقات می‌توانید شبکه‌های مناسب برای کسب‌وکار خود را پیدا کنید تا از طریق آنها به مخاطبین بالقوه و افراد تاثیرگذار در صنعت دسترسی داشته باشید.

امروزه برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و حتی طراحی پست‌ها مخصوص هریک از آنها  ابزارهای رایگانی در دسترس کاربران میباشد.

وبلاگ نویسی

یکی دیگر از راهکارهای تاسیس برند و ترغیب مخاطبین وبلاگ‌نویسی میباشد.در این بخش برندسازی لحن و صدای شرکت اهمیت بالایی دارد.در ارتباطات متنی لحن عامدانه خود را رعایت کرده و با ثبات، آن را حفظ کنید. تخصص خود را در صنعت در وبلاگ شرکت شرح دهید و محتوا یی در مورد اتفاقات جاری یا هر اطلاعات مرتبط با مخاطبین هدف منتشر نمایید. داستان‌گویی در مورد اتفاقات و پیشرفت‌های شرکت نیز برای مخاطبین جذاب میباشد. این اطلاعات کم‌کم ارتباط شما را با مشتریان شخصی‌تر خواهد کرد.

با محتوای مناسب در وبلاگ می‌توان ارتباطی شخصی با مخاطبین برقرار کرد

با وبلاگ‌نویسی میتوانید دیگر فعالین صنعت یا تاثیرگذاران آن را به همکاری در تولید محتوا دعوت کنید. می‌توانید از آنها به‌عنوان نویسنده‌های میهمان وبلاگ استفاده کنید. کلید برندسازی در این بخش، ارائه‌ی محتوای تازه و منظم است که مخاطبین را به رجوع مجدد به وبلاگ شما تشویق کند. در این مورد نیز قطعا سرویس‌های رایگان متعدد را می‌شناسید. البته می‌توانید وبلاگ خود را به‌عنوان بخشی از وبسایت اصلی راه‌اندازی کرده و با این کار از ترافیک جذب شده برای افزایش اعتبار وبسایت نیز استفاده نمایید..


۲۷
۱۳۹۷/۰۹/۱۳

پربازدید ترین پست های نکته های مرتبط با گرافیک وب سایت

پیش بینی های جدید روند طراحی وب سایت در سال 2017

پیش بینی های جدید روند طراحی وب سایت در سال ۲۰۱۷

تاثیر رنگ ها در موفقیت وب سایت

تاثیر رنگ ها در موفقیت وب سایت

مراقب نمایش آیتم ها به صورت افقی یا Swipe، در نسخه دسکتاپ وب سایت خود باشید

مراقب نمایش آیتم ها به صورت افقی یا Swipe، در نسخه دسکتاپ وب سایت خود باشید

ایجاد اسکرول های طولانی در طراحی وب سایت

ایجاد اسکرول های طولانی در طراحی وب سایت

    موارد مهم هنگام انتخاب رنگ  کمپین بازاریابی

موارد مهم هنگام انتخاب رنگ کمپین بازاریابی

نقش طراحی در موفقیت کسب و کار

نقش طراحی در موفقیت کسب و کار