تاثیر رنگ ها در موفقیت وب سایت

در ورای هر رنگ موجی از تأثیرات روانی وجود دارد که در ادامه به تاثیری که هر رنگ در ذهن مخاطب ایجاد می کند می پردازیم.

معمولا زمانی که کاربران وارد وب سایت می شوند، طی همان چند ثانیه اول تصمیم می گیرند که از وب سایت شما خوششان می آید یا خیر. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب و طراحی حرفه ای قالب در موفقیت وب سایت امری حیاتی است. 

اگر به معنای رنگ های انتخاب شده در وب سایت خود نگاه کنید، متوجه می شوید که ترکیب رنگ ها چه پیامی را به کاربران انتقال می دهد. گاهی ممکن است رنگ های انتخاب شده حتی مفهومی را منتقل کنند که شما قصد انتقال آن را نداشته باشید.

 

هر کدام از رنگ ها احساس متفاوتی را در کاربران ایجاد می کند، به عنوان مثال:

رنگ آبی: نشان دهنده اعتماد، تعهد، صداقت و منطقی بودن است.

رنگ زرد: بیانگر جوانی، و خوش بینی، اعتماد به نفس، خلاقیت و دوستی است.

رنگ قرمز: بیانگر انرژی، شجاعت، قدرت و هیجان است. این رنگ باعث افزایش ضربان قلب و برانگیختن کاربر می شود.

رنگ سبز: معمولا رنگ ثروت است. این رنگ باعث ایجاد آرامش شده و چشم به راحتی آن را پردازش می کند. رنگ سبز باعث ارتقای حس تعادل، سلامت، تازگی و بهبود می شود و معمولا با محیط زیست در ارتباط است.

رنگ نارنجی: بیانگر هشدار است. این رنگ با مفاهیم تفریح، گرما، شوق و امنیت در ارتباط است.

رنگ صورتی: بیانگر عشق، گرما، مراقبت و آسایش است. رنگی است که عموما زنانه و رمانتیک در نظر گرفته می شود.

رنگ بنفش: رنگ آرام بخش است که عناصر روانی را در خود جای داده است. این رنگ با مفاهیم تجمل، دید، کیفیت و واقعیت در ارتباط است.

رنگ سیاه: بیانگر پیچیدگی و اثربخشی است.

 

 

برای بررسی بهتر تاثیر رنگها در طراحی وب سایت، تعدادی از بزرگترین شرکتهای جهان و نحوه حضور آنها در دنیای مجازی را بررسی میکنیم:

 

وب سایت شرکت کوکاکولا

رنگ اصلی وب سایت قرمز است و تصویر زمینه سایت با طوسی روشن و سفید پوشیده شده است که باعث می شود رنگ قرمز بهتر جلوه کند. براساس روانشناسی رنگها قرمز احساس هیجان و انرژی را به بیننده منتقل می کند.برای فست فود و رستورانها رنگ قرمز بسیار توصیه میشود زیرا با توجه به روانشناسی رنگها موجب افزایش سرعت غذا خوردن انسان میشود. انتخاب رنگ مناسب برای بخش های مختلف سایت مانند قسمت بالای سایت (Header)، نوشته ها، تبلیغات و پس زمینه تاثیر بالایی بر بینندگان خواهد داشت، توجه به اصول روانشناسی رنگها در انتخاب ترکیب رنگ سایت نشانگر حرفه ای بودن برند یا شرکت شما خواهد بود.

 

تاثیر رنگ در سایت کوکاکولا

 

وب سایت IBM

وب سایت رسمی شرکت IBM از ترکیب رنگ بسیار حرفه ای در طراحی وب سایت خود استفاده کرده است که نشانگر توجه ویژه آنها به روانشناسی رنگها در تمام زمینه های کاری و تبلیغاتی است. رنگهای آبی، طوسی وسفید در کنار هم و بطور کلی رنگهای سرد نمایانگر حرفه ای و جدی بودن یک تجارت می باشند.
اگر قرار است تجارت شما در عرصه های جهانی نیز فعال باشد توجه به اصول جهانی روانشناسی رنگها و طراحی سایت متناسب با آن بسیار مهم خواهد بود. برای مثال بسیار از مردم روسیه هنوز حس بدی نسبت به رنگ قرمز دارند چون این رنگ نماد کمونیست است و استفاده از آن در سایت ممکن است باعث بی اعتمادی آنها به شما شود.
بعنوان مثال روانشناسی رنگ زرد بسیار پیچیده است زیرا بیانگر حس ناراحتی در سوئد، حسودی در فرانسه، قداست در چین و تنفر در ایران است.

 

تاثیر رنگ در سایت ibm

 

 

وب سایت شرکت اپل

وبسایت شرکت اپل یکی از تمیزترین و ساده ترین سایتها در دنیای اینترنت است. اگر آن را از منظر روانشناسی رنگها بررسی کنیم، میبینیم که رنگ سفید زمینه حس سادگی و تازگی را به بیننده منتقل میکند و طوسی درخشان بالای سایت به حسی از خلاقیت و جدیت همراه است. استفاده از روانشناسی رنگها و ترکیب سفید، طوسی و مشکی جذابیت خاصی به این وبسایت بخشیده است.

 

تاثیر رنگ در سایت apple


۴۸۶
۱۳۹۵/۰۹/۲۱

پربازدید ترین پست های نکته های مرتبط با گرافیک وب سایت

پیش بینی های جدید روند طراحی وب سایت در سال 2017

پیش بینی های جدید روند طراحی وب سایت در سال ۲۰۱۷

مراقب نمایش آیتم ها به صورت افقی یا Swipe، در نسخه دسکتاپ وب سایت خود باشید

مراقب نمایش آیتم ها به صورت افقی یا Swipe، در نسخه دسکتاپ وب سایت خود باشید

ایجاد اسکرول های طولانی در طراحی وب سایت

ایجاد اسکرول های طولانی در طراحی وب سایت

نقش طراحی در موفقیت کسب و کار

نقش طراحی در موفقیت کسب و کار

    موارد مهم هنگام انتخاب رنگ  کمپین بازاریابی

موارد مهم هنگام انتخاب رنگ کمپین بازاریابی

چگونه میتوان با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا برند ساخت؟

چگونه میتوان با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا برند ساخت؟