کسب و کار اینترنتی چیست؟

به هر نوع فعالیت تجاری که بصورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام می گردد، کسب و کار اینترنتی یا همان تجارت الکترونیکی میگویند.

یک صاحب تجارت که بخش یا تمام فعالیت تجاری خود را با استفاده از اینترنت انجام میدهد، بعنوان گرداننده یک تجارت آنلاین شناخته میشود. گرداندن یک تجارت اینترنتی میتواند شامل خرید و فروش آنلاین و یا ارائه سرویس های آنلاین باشد. در صنایع مختلف دامنه مشاغل آنلاین  بسیار گسترده میباشد.

شروع یک تجارت آنلاین برای هر کسی امکان پذیر است. اگر شما کالایی منحصر به فرد یا ایده خلاقانه ایی داشته باشید. میتوانید راهی برای فروش و یا معامله آن بصورت آنلاین بیابید. شما صرفاً باید تعیین کنید که کالا و تجارت شما در فضای اینترنت چگونه برای مشتریان به نمایش گذاشته شود.

تعریف تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی

تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی بایکدیگر فرق میکنند. به مکان آنلاین ، بر روی بستر وب و یا شبکه های کامپیوتری، برای خرید و فروش کالا و خدمات  فروشگاه الکترونیکی میگویند. هر فروشگاهی با اضافه کردن یک ویترین مجازی آنلاین  به یک فروشگاه الکترونیکی تبدیل میگردد. اما به هر تجارتی که برای بهبود منافع و کارایی خود  از تکنولوژی اینترنت استفاده کند تجارت الکترونیکی میگویند

انواع تجارت های آنلاین


 اشکال مختلف تجارت های  اینترنتی :

وبسایت ها
فروشگاه های اینترنتی
وبلاگها 
اکانت های شبکه های اجتماعی

مزیت ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

 1.در هزینه های اجاره و خرید لوازم صرفه جویی میشود
2.انعطاف بالا و بهینه سازی در تولید کالا و ارائه خدمات تحویل کالا
3.میتوان 24 ساعته در سرتاسر ایران و جهان  به فروشگاه سایت دسترسی داشت

 مواردی که باعث تعویق یک کسب و کار اینترنتی میشود:

1.داشتن اطلاعات برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی .
2.هزینه های نرم افزار و سخت افزار
3.خطر کلاهبرداری ها و تقلب های اینترنتی

مدل های تجاری

وقتی که سازمان ها حرکت کردند به سمت ورود به عرصه اینترنت، باید انتخاب میکردند که کدام یک از مدل های تجارت آنلاین برای رسیدن به اهداف تجاری مد نظرشان بهتر عمل می کند. یک مدل تجاری تعیین کننده: کالاهای تجاری، سرویس های آنلاین، منابع درآمد، منافع تولید کنندگان و مشتریان، میباشد.

مدل های کسب درآمد

مدل کسب درآمد جزء کلیدی مدل تجاری میباشد. مدل کسب درآمد فریم ورکی میباشد که باعث میشود کسب و کار در آمد داشته باشد. با مدل کسب درآمد منابع درآمدی شما  مشخص میشود و میزان درآمدی که از هرکدام از منابع بدست می آید نیز تعیین میگردد.

فروش محصولات و سرویس های آنلاین، کسب درآمد از تبلیغات، و نحوه کسب درآمد از این روشها در مدل های کسب درآمد تعیین میگردد.

امنیت در کسب و کار اینترنتی

ریسک کسب و کار اینترنتی بیشتراز کسب و کار سنتی است.بنابراین باید کسب و کارهای اینترنتی را در برابر این ریسک ها کاملاً محافظت کرد.امنیت در کسب و کار های اینترنتی اهمیت ویژه ای دارد چون هر روز تعداد زیادی بازدیدکننده کسبو کار اینترنتی را مشاهده میکنند و بازدید کنندگان باید مطمئن باشند که اطلاعاتشان در جایی امن و محرمانه قرار دارد.بزرگترین ریسک در کسب و کار های اینترنتی هکرها میباشند.حفظ اطلاعات کاربران سایت بصورت امن و قابل اعتماد یکی از بحث های مهم امنیتی در کسب و کارهای اینترنتی میباشد. در محافظت از داده ها باید صحت داده ها و یکپارچگی آنها را حفظ کرد. برخی ازحملات هکرها برای آسیب زدن به اطلاعات میباشد. برای حفظ اطلاعات از صدمات و یا سرقت میتوان اقدامات امنیتی مانند، سخت افزارهای امنیتی، ذخیره سازهای داده ها، انتقال داده ها، نرم افزار های آنتی ویروس و دیوارهای آتش و سیستم های رمز نگاری اطلاعات را انجام داد .

دریافت نمایندگی یا فرنچایز یکی از موفقترین روش های کسب و کار اینترنتی میباشد.در این روش  زمان اعتماد مخاطب به سایت به حداقل میرسد و نرخ تبدیل سایت بالا میرود بنابراین یک فروشگاه آنلاین بیشترین سود را کسب میکند.

فرنچایز چیست؟

دریافت نمایندگی از یک شرکت را فرنجایزمیگویند. چون خدمات آنلاین در سرتاسر مرزهای جغرافیایی گسترده است بنابراین دریافت نمایندگی برای فعالیت های آنلاین اندکی دشوار تر از دریافت نمایندگی برای کسب و کارهای سنتی میباشد. اما هنگامیکه مباحثی مانند تحویل کالا به مشتری مطرح باشد اعطای نمایندگی بسیار کم هزینه تر از ایجاد یک فروشگاه در تمام نقاط دنیاست.

نمیتوان برای همه کسب و کارهای اینترنتی  سیستم فرنچایز را استفاده کرد مثل کسب و کارهایی که کالای دیجیتال عرضه می کنند. در واقع این قبیل کسب و کارها بدون نیاز به اعطای نمایندگی می توانند به سرتاسر دنیا خدمات ارائه دهند.

چرا باید هزینه های تهیه یک نمایندگی را متحمل شوید:

در کسب و کارهای اینترنتی  هزینه های شروع تجارت کم میباشد. اما برای تهیه یک نمایندگی قطعاً باید هزینه های زیادی را برای خرید یک نمایندگی بپردازید. اما چرا باید چنین هزینه هایی را به خودتان تحمیل کنید.

یک فروشگاه آنلاین تازه تاسیس شده باید سالها تبلیغات و هزینه کند تا جزء یکی از فروشگاه های آنلاین مطرح در کشورشود اما اگر این فروشگاه بتواند نمایندگی فروش یک برند معروف را اخذ کند  نام سایت سریع تر به یک برند تبدیل میشود.

وقتی که یک شرکت به شما نمایندگی میدهد در ازاء دریافت هزینه نمایندگی  امکاناتی را نیز در اختیار شما قرار میدهد از جمله این امکانات تامین کالای اولیه محصولات میباشد. بنابراین در این روش تجاری بیشتر هزینه هایی که صرف یافتن یک محصول باکیفیت میشود صرفه جویی می گردد.
 


۱۴
۱۳۹۷/۰۸/۱۷

پربازدید ترین پست های آموزش بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

پوش کمپین چیست؟

پوش کمپین چیست؟