نکاتی که فروش سایت را بالا میبرد

مهمترین دلیل طراحی سایت برای هر مدیر سایتی تبدیل بازدید کننده به مشتری است.در دنیای وب، Lead به معنای مخاطب وفادار است. اگر سایت شما مخاطب بالا و فروش و یا نرخ تبدیل کمی دارد باید به دنبال دلیل آن باشید.

عوامل زیادی باعث میشود نرخ تبدیل سایت و یا فروش سایت پایین بیاید که از مهمترین عوامل تاثیر گذار طراحی سایت میباشد.بر اساس تحقیقات 75 درصد از مخاطبان برند شما  را براساس طراحی سایت قضاوت میکنند.
اغلب بازدیدکنندگان در بازدید اول کالاها و برندها را با هم مقایسه میکنند و قصد خرید ندارند.شما با یک طراحی جذاب میتوانید مخاطبان را جذب سایت خود کنید.

 

مهمترین نکات طراحی وب سایت برای افزایش فروش:

1- رنگ
اگررنگ دکمه های Call-to-Action, CTAرا از سبز به قرمز تغییر دهید فروش سایت بالا میرود. بر اساس تحقیقات فروش سایت با این تغییر رنگ 21 درصد بالا میرود.تمایز رنگ قرمز و سبزبرای افراد کور رنگ بسیار دشوار است. در تحقیقات دیگر مشخص شد اگر رنگ دکمه های CTA را از سبز به زرد تغییر دهیم میزان فروش  6.3% بالا میرود.در هنگام انتخاب رنگ به این مارد نیز توجه کنید: خانم ها رنگ های آبی، بنفش، سبز، و مردان رنگ های آبی، سبز و سیاه را بیشتر دوست دارند. وکمتر کسی جذب رنگ های نارنجی و قهوه ای میشود.

2- ویدئوها
با تولید ویدئو میزان فروش بالا میرود.برای آنکه ویدئو بر مخاطب اثر بگذارد باید جذاب و کاربر پسند باشد.اگر کدهای ویدئو را با HTML5 درج کنید که قابل اجرا توسط گوشی های اندروید، IOS و ویندوزاست کاربران میتوانند با موبایل به تماشای وب بپردازند.

3- سادگی استفاده
اهمیت UX یا تجربه کاربری غیر قابل انکار است. کاربران باید مطالب خود را براحتی پیدا کنند و استفاده از منوی اصلی راحت باشد.جستجوی حرفه ای داخلی باعث بهبود تجربه کاربری سایت میشود.

4- ایجاد مزیت رقابتی UVP
 دلیلی که باعث میشود کاربران از بین تمام رقبا شما را انتخاب کنند را مزیت رقابتی یا UVP میگویند. فروشگاهی که بتواند مشتری خود را نگه دارد فروشگاه موفقی است و  کیفیت بالای کالا، تعهد در زمان تحول کالا، خدمات پس از فروش متعهدانه  باعث افزایش فروش میشود .

نکته: با نوشتن مزیت رقابتی در طراحی کسب و کار سرمایه گذاران  راحت تر به شما اعتماد میکنند.

5- نماد های اعتماد
داشتن ای نماد Enamad و سایر نماد های اعتماد الکترونیکی در صفحه اول سایت باعث میشود مخاطبان راحتتر به شما اعتماد کنند .برخی سایت ها در کشور های خارجی بعنوان واسطه عمل می کنند و وجه پرداختی را تا زمانی که شما کیفیت کالای دریافتی را تائید کنید نزد خود نگه میدارند و سپس این وجه را به سایت مدنظر پرداخت می کنند. در ایران شرکت های واسطه مسئولیت کمتری می پذیرند. 

6- خدمات رایگان
هنگام ارائه خدمات رایگان در سایت خود باید واژه رایگان را واضح بنویسید.باید خدمات خود را واضح و مشخص بیان کنید اگر خدمات شما روشن نباشد مخاطبان سایت به خریدار تبدیل نمیشوندو مشکلاتی که می توانید از مخاطبان خود برطرف کنید را تبلیغ نمایید.

7- فرم های کوتاه
 هنگام ثبت نام از پرسیدن سوالاتی مانند شهر، استان، نام خانواندگی از مخاطبان خودداری کنید و این امکان را فراهم کنید که کاربان با کمک آدرس ایمیل و یک کد کپچا در سایت شما ثبت نام کنند. با تبدیل شدن کاربران سایت به مخاطب دائمی می توان با ترفندهایی  اطلاعات بیشتری را از آنها ثبت کرد .

8- گفتگوی آنلاین
اگر در سایت گزینه گفتگوی آنلاین وجود داشته باشد اعتماد کاربران به سایت بالا میرود حتی اگر کاربران از آن استفاده نکنند .بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که بجای تماس تلفنی با شما گفتگوی آنلاین داشته باشند.

9- سرتیترها
سرتیترها باید موضوع اصلی صفحات را بیان کنند و با سرتیترها مخاطب را جذب سایت خود کنید.راه حل های خود را بصورت سرتیتر در سایت درج کنید.

10- فضاهای تهی
برای آنکه سایت شما شلوغ نشود باید فاصله منطقی بین عناصر وب سایت وجود داشته باشد.یکی از مواردی که زیاد از آن استفاده میکنید masonry.js میباشد ودر آن از پدینگ استفاده نکنید.

 تست A/B
 برای طراحی گرافیکی سایت اصول مشخصی وجود دارد ولی امکان تغییر برخی از عناصر سایت وجود دارد و با کمک تست های A/B ، تاثیر تغییرات بر سئو سایت را مطالعه کرد.برای بررسی اثر تغییرات در رتبه سایت در گوگل میتوان از نرم افزارهایی مانند نرم افزار جت سئو استفاده کرد.


۱۱۸
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت