مواردی که در سئو محتوا باید به آن توجه کرد

برای جذب مشتریان جدید علاوه بر اینکه کلمات کلیدی اهمیت دارد محتوا نیز باید کیفیت بالایی داشته باشد.

چه مواردی در سئو مهم است؟

برای اینکه سایت با مخاطب ارتباط برقرار کند نیاز به محتوای اثر گذار دارد.چون توجه گوگل به مطالب تازه و به روز میباشد ،مطالب سایت نباید کپی باشد و باید دارای خلاقیت و نو آوری باشد وباید مخاطب با مطالعه آن اطلاعات جدیدی را کسب کند.

 

مواردی که  کیفیت  محتوای سئو رابالا میبرد:

تحقیق کلمه کلیدی + نوشتن خوب + سئوی داخلی = محتوایی با کیفیت بالا

 

تحقیق کلمه کلیدی

هر متخصصی که خواهان مطالب با کیفیت بالا است نگران تحقیق کلمه کلیدی است.اگر از کلمات کلیدی درست استفاده کنید باعث بالا آمدن وبسایتتان میشود .البته  کلمات کلیدی جزئی از محتوای سئو میباشند اما یک  جزء مهم نیست.
ابتدا:اولین شیوه حرفه‌ای هنگام نوشتن محتوا نوشتن مطالبی است که به راحتی با استراتژی سئو  تطبیق پیدا کنند.یکی از مشکلات رایج متخصصان در محتوای سئو همین موضوع میباشد .برای مثال بسیاری از صاحبان کسب و کار سئو کپی رایتینگ و لیستی از کلمات کلیدی خود را به نویسنده واگذار می‌کنند اما چون نویسنده نمیتواند چگالی کلمات کلیدی را درک کند نتایج محتوا غیر منسجم میشود.تولید محتوایی با ارزش که روی عبارت کلیدی خاصی تمرکز دارد را  سئو کپی رایتینگ میگویند.


هرگاه برای محتوای جدید به دنبال کلمه کلیدی هستید باید نگاهتان بالاتر از دیتا باشد.برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب پیدا کنید که رتبه بالایی هم داشته باشد میتوانید جستجوی گوگل را برای کلمات کلیدی هدف انجام دهید.
اگر محتوایی باکیفیت بالا بنویسید قطعا می‌توان رتبه‌بندی را با توجه به استراتژی سئو عالی افزایش داد. باید تمرکز اصلی شما به عنوان نویسنده سئو روی این موضوع باشد. 
 

در نهایت: امکان دارد به خاطر سئوی خوب رتبه شما بالا برود اماباید به عوامل دیگری نیز توجه کنید .آیا مخاطبان شما کل پست را می‌خوانند؟ آیا آن را به اشتراک می‌گذارند؟ آیا calls to action شما را انتخاب می‌کنند؟  باید تمرکز اصلی شما هنگام نوشتن روی این عناصر باشد.اطمینان حاصل کنید که در کنار کلمه کلیدی خود، یک طرح کلی مناسب وجود دارید. همچنین این نکته مهم را در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید به هدایت نرخ تبدیل خود کمک کنید.

1-سازماندهی محتوای خود

چند وقت یکبار دارای ایده‌ای برای محتوای جدید هستید و دست به قلم می‌شوید؟سازماندهی برای یک متخصص اهمیت بالایی دارد. یک نویسنده جهت نوشتن یک محتوا باید استراتژی داشته باشد تا بتواند طوفان مغزی ایجاد کند؛ به رویکردی که افراد از طریق آن تشویق می‌شوند به طور متفاوتی تفکر کنند و ایده‌هایی به دست آوردند که در ابتدا ممکن است خنده‌دار به نظر برسد اما با کمی فکر شاید بتواند به راه‌حلی خلاقانه تبدیل شود را طوفان مغزی میگویند .بررسی اینکه چه محتوایی در کجای سایت شما مناسب است و بهترین هدف را ارائه می‌‌دهد اهمیت دارد و برای چگونگی استفاده از لینکهای داخلی باید تصمیم بگیرید.در سازماندهی کلی اگر یک طرح داشته باشید به شما کمک می‌کند که کجا دچار کمبود هستید. 

2- موضوع درستی و اعتبار
در نوشتن محتوا صداقت واعتبار  برای متخصصان نقش حیاتی  دارند چون با ترکیب صداقت واعتبار ترافیک بیشتری به سمت وبسایت هدایت میشود بنابراین اهمیت محتوای معتبر در زمینه سئو مشخص میشود.برای هدایت ترافیک به سمت وبسایت تاکتیکهای زیادی وجود دارد اما زمانی لیدهای واقعی به سمت وبسایت می آیند که محتوای سایت معتبر باشد،با محتوا میتوان کاربر را متقاعد کرد که محصولی را به صورت آنلاین خرید کند.


امروزه افراد تاکتیک‌های بازاریابی سایه دار (shady marketing)  را برای بدست آوردن سود بیشتر تمرین میکنند روشهای  سنتی دستکاری شده دیگر به سادگی  برای صاحبان کسب و کار در طولانی مدت کار نمی‌کند. اگر محتوایی همراه با اعتبار و درستی باشدبه  متخصصان کمک خواهد کرد که ترافیک بیشتری را هم در حال حاضر و هم در آینده به دست آورند. اگر محتوای سئو دوستانه و اخلاقی باشد  به راحتی میتواند رتبه وبسایت را بالا ببرد و ترافیک قابل توجهی را بدست آورد .

3- مخاطب هدف خود را بشناسید
برای متخصصان شناخت مخاطبین خود اهمیت زیادی دارد به همین علت اطلاعات را برای متقاعد کردن مخاطب ارائه میدهند .برای متقاعد شدن خواننده باید از انتظارات و هدف آنها اطلاع کافی داشت. باشناخت مخاطبین خود میتوان اطلاعاتی را که مخاطب به دنبال آن است را نوشت و نیاز خواننده را بر آورده کرد.


مخاطب هدف
برای جذاب شدن محتوا در هنگام نوشتن متخصص می‌تواند ایده‌هایی در محتوا بدهد که باعث تعامل و زنده بودن متن شود. اگر محتوا به خوبی و براساس مخاطبان هدف نوشته شود لید بیشتری جذب میکنید.

 

4- ایجاد تفاوت با تعاملات کوچک (Micro-Engagement)

 نوشتن محتوای طولانی همیشه یک استراتژی موفقیت آمیز برای یک حرفه نیست. اینکه بخواهیم خواننده را در صفحه محتوا نگه داریم او را با محتوا درگیر کنیم کار بسیار دشواری است.. میتوان با هنر Micro-Engagement سئوی محتو را بالا برد. هنگام امتحان تاکتیک‌های مختلف مهم است که کاربران را با برخی از نوشته‌های عالی، جذاب و آموزنده درگیر کنیم تا خواننده ارتباط برقرار کند .اینجا جایی است که باید  از مخاطب هدف خود درک درستی داشته باشید. شما باید بدانید  خواننده درگیر چه محتواهایی میشود .

 

 برخی پیشنهادات برای ارتقای Micro-Engagement آورده شده است:

  • لیست‌های شماره‌دار یا بولت دار
  • عکس‌های گیرا و جذاب مرتبط با محتوا
  • GIFهای خنده‌دار
  • ویدئوهای آموزنده و جذاب
  • اینفوگرافیک‌ها
  • آزمون یا نظرسنجی
  • طراحی بصری جذاب
  • Calls to action
  • متن بولد شده
  • سؤالات متفکرانه
  • داستان‌ها
  • مثال‌ها
  • نکات مفید

با گذشت زمان و اضافه کردن این ایده ها به سئوی محتوامیتوان از علایق مخاطب اطلاع پیدا کرد وا اقدامات خاصی را بر روی سایت انجام داد .

 

5- محتوا و آنالیز رقابتی تازه باشد

خواندن محتوای تکراری برای خواننده خسته کننده است.برای تازه بودن محتوا باید محتوای نو همراه با آنالیز(تجزیه و تحلیل) قابل رقابت ارائه دهید.با رجوع به هر سایت سئو و تجزیه و تحلیل محتوای رقابتی و نو در آن میتوان به شیوه ی خوبی دست پیدا کرد.هنگام نوشتن بخش جدیدی از محتوا نگاه کنید که رقبایتان چه کاری انجام میدهند و در نظر بگیرید چگونه می‌توانید آن را به یک نتیجه تبدیل کنید.اما بازنویسی و کار بر روی موضوع مشابهی که رقبا از آن استفاده کرده‌اند شیوه خوبی نیست وهیچ کمکی به شما نمیکند.


6- دیتا همه چیز است

با داشتن دیتای واضح از محتوای سئو  کسب و کار شما رشد پیدا میکند.بدون نگاه کردن به دیتا نمیتوان محتوای سئوی خوبی را ایجاد کرد.در واقع دانستن اینکه چه محتوایی خوب عمل می‌کند برای سئوکارها و صاحبان کسب و کار اهمیت زیادی دارد. ردیابی نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل آن و دانستن اینکه چه چیزی بیشتر اثر می‌کند و چه چیزی را باید در دفعه بعدی بیان کرد اهمیت دارد. چون تجزیه و تحلیل دیتا به متخصصان کمک میکند تا درک کنند که چه نوع محتوایی باید در آینده تهیه کنند تا بتواند برای سودمندی کسب و کارشان بهترین باشد.

 
7- نحوه خاتمه دادن محتوا
 محتوا باید بگونه ای نوشته شود که خاتمه داشته باشد.یکی از اصول سئو که باعث میشود افراد بیشتری به سمت وبسایت جذب شوند و نرخ پرش کم شود همین نحوه خاتمه است.آنچه باعث میشود نرخ تعامل بهتری ایجاد شود و اعتبار برند بالا رود محتوای جذاب است. 


۱۲۹
۱۳۹۷/۰۶/۱۸

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت