قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

قیف فروش مسیر ایده آلی را که شما دوست دارید کاربران سایت برای تبدیل شدن به خریدار طی کنند را نشان میدهد.

اجزاء قیف فروش به شرح زیر میباشد:

جذب: بازاریابی و تبلیغات که باعث جذب بازدید کننده به وب سایت شما میشود.

تبدیل: پیشنهادی که باعث میشود کاربر اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک بگذارد.

خرید کردن: تلاش هایی که باعث تبدیل  کاربر به خریدار میشود.

لذت: ارائه خدمات با کیفیت باعث میشود مشتریان از کیفیت محصولات راضی باشند و دوباره از فروشگاه خرید کنند.یکی از بهترین راهکارهای افزایش لذت از خرید ،ارائه خدمات پس از فروش حرفه‌ای و کیفیت بالای محصولات میباشد.

تعامل با کاربر تاثیر زیادی در افزایش لذت خرید دارد. یک سایت حرفه‌ای درست مانند یک فروشنده با کاربر تعامل می‌کند.


نکاتی که باعث بهبود قیف فروش در سایت میشود:

1.استفاده کردن از چندین کانال بازاریابی: تبلیغات در کانالهایی مانند کلیک گوگل،شبکه‌های اجتماعی، سئو خارجی، کمپین‌های ایمیلی،یا حتی تماس با مشتریان بلقوه باعث جذب بازدید کننده میشود. با توجه به ویژگی‌های  تجارت شما امکان دارد نتیجه ی هر کانال با کانال دیگر متفاوت باشد. اما مسلماً با گسترش کانال‌های بازاریابی تعداد مشتری جذب شده به کسب و کار شما نیز افزایش می‌یابد.

2.آنالیز میزان اثر بخشی کمپین‌های بازاریابی مختلف: برای یافتن اثر بخش ترین کانال بازاریابی باید در ابتدا کمپین‌های بازاریابی مختلف را آنالیز کرد و بعد میزان تاثیر تماس‌های تلفنی با مشتریان بلقوه ردگیری شود. 

3.اضافه کردن محتوا به بلاگ سایت به صورت منظم : محتوا پادشاه میباشد ومحل مناسب برای درج محتوا بلاگ میباشد.بخش بلاگ و یا آموزش در سایت‌های مختلف مختص درج منظم محتوا است.اگر پست‌های باکیفیت در بلاگ سایت نوشته شود سئو سایت وارتباط سایت با مخاطبان بهبود مییابد.

4.وب سایت خود را با چشم انداز خود از آینده آن و نظرات مخاطبان هم آهنگ کنید.برای پاسخ به سوال مخاطبان یک پست ایجاد کنید.احتمالاً سایر کاربران سوال مشابهی دارند وبا ایجاد این پست بازدید کنندگان جدیدی سایت شما را مشاهده میکنند.

5. بیش از یک CTA-Call To Actionرا در وب سایت خود طراحی نمایید. کاربران با کانال‌های تبلیغاتی مختلف وارد سایت می‌شوند و همه آنها آماده خرید از سایت نیستند.برای همه کاربران  در سایت خود دکمه‌های CTA-Call To Action مناسب با آنها طراحی نمایید.از کاربری که هنوز در حال تحقیق است بخواهید که برای دریافت مجلات و آموزش‌های رایگان سایت ثبت نام نماید.برای ورود به صفحه جزئیات محصول دکمه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهید تا از خرید خود اطمینان یابند. برای خرید کالا نیز دکمه‌ای در صفحه قرار دهید.

6.مخاطبانی که در مراجعه اول به سایت از شما خرید نکرده‌اند را مجدداً در معرض تبلیغات قرار دهید: نمیتوان اطلاعات همه ی بازدیدکنندگان سایت را نگهداری کرد ولی نباید از بازاریابی برای مخاطبانی که از سایت خرید نکرده‌اند نا امید شد. با ایجاد یک کمپین بازاریابی برای هدف قرار دادن این دسته از مشتریان می‌توانیم یک شانس دیگر برای بازگشت این مخطبان به سایت ایجاد نماییم.

7.کسب شهرت و اعتبار در صنعت و یا محل خود اهیمت زیادی دارد. برای کسب شهرت در صنعت خود برنامه ای را ایجاد کنید مثلا به جلسات آموزشی بروید و در وبینار‌ها شرکت کنید. سپس در سایت خود جلسات آموزشی و وبینار ایجادنمایید.با افزایش تلاش شما در جهت تبدیل شدن به یک چهره شناخته شده در صنعت خود، شما لینک‌هایی را دریافت خواهید کرد که برای سئو شما بسیار اهمیت دارد.

8.مخطبان خود را پرورش دهید: از خرید مخاطبان خود نا امید نشوید.احتمالا مخاطبانی که ایمیل یا تلفن خود را در سایت شما ثبت کرده اند به کالای شما علاقه مندند بنابراین هرماه مجلات سایت، تبلیغات ایمیلی و مانند آن را برای آنها ارسال کنید تا با این دسته از مخاطبان همچنان ارتباط داشته باشید.

9.انگیزه ای برای برنامه ارجاع خود ایجاد نمایید.باید برنامه ای داشته باشید که خریداران دوباره سایت را مشاهده کنند. این برنامه باید با یک انگیزش برای مخاطبان همراه باشد. اما باید در کنار آن از طریق مجلات اینترنتی و تبلیغات ایمیلی به کاربران این انگیزه را یادآوری کرد.

ایجاد قیف فروش را شروع کنید

اولین قدم برای ایجاد قیف فروش نوشتن تمام روش‌های بازاریابی بر روی یک تکه کاغذ و طبقه بندی آنها به 4 بخش قیف فروش؛ یعنی جذب،تبدیل، خرید، لذت بردن میباشد. بعد از برنامه ریزی باید شکافهای موجود در طرح را شناسایی کرد. هنگام شناسایی مشکلات باید  آنها را به ترتیب اولیت لیست کرد.

سپس  اصلاحاتی که برای برنامه بازاریابی خود در نظر گرفته‌اید را به چند گام تقسیم کنید. شاید با ارائه یک کتاب رایگان یا یک مشاوره رایگان برای مخاطبان،بازدیدکنندگان سایت به مشتری تبدیل شوند. هنگامی که اعتماد به نفس کافی برای انتقال اطلاعات به مشتریان خود را بیابید می توانید مرحله بعد و جذب مخاطب جدید به سایت را راحت تر طی نمایید.


 
 


۲۳
۱۳۹۷/۰۷/۲۴

پربازدید ترین پست های آموزش بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

پوش کمپین چیست؟

پوش کمپین چیست؟