عواملی که در موفقیت یک صفحه فرود نقش دارند

یکی از بخشهای بسیار مهم در موفقیت بازاریابی صفحات فرود است که محلی برای جذب مخاطب هدفمند می باشند .صفحه فرود بر تصمیم های مخاطب اثر دارد اما بیشتر برندها نمیتوانند یک صفحه فرود مؤثر را ایجاد کنند.

صفحه فرود چیست؟

در وبسایت،صفحه فرود یا Landing Page صفحه‌ای مجزا میباشد که وقتی بازدید کننده روی لینک یا call-to-action کلیک می‌کند  با شرکت ارتباط برقرار میکند و کاربر بار اول در آن فرود می آید.

 

مواردی که در صفحه فرود باید وجود داشته باشد: 

از مخاطب اطلاعاتی را جمع آوری ‌کند؛
تبدیل لیدها (مشتریان راغبی) به خریدان بالقوه ؛
نشان دادن ارزش برند ؛ 
راهکارهای بالا بردن نرخ تبدیل صفحات فرود

 

عواملی که در موفقیت یک صفحه فرود  نقش دارند :

1-  صفحه فرود عنوانی گیرا و جذاب داشته باشد
 تنها چند ثانیه وقت دارید که شخصی را که به صفحه فرود شما می‌آید را متقاعد کنید در آنجا بماند .مسیر نرخ تبدیل ازعنوان شروع می‌شود،توجه مشتری باید با  عنوان جلب شود  و در واقع درک موضوع، ارتباط مستقیمی با عنوان اصلی دارد. یک عنوان باید به صورت زیر باشد:

منحصر به فرد و گیرا: مثلا عنوان‌های خبری به صورتی طراحی شده اند که باعث جلب نگاه افراد میشود.
کوتاه و شیرین:  عنوان باید کوتاه و مشخص باشد و کلمات زیادی در آن نباشد.

2- زیر عنوان متقاعد کننده و توضیحات تکمیلی
بعد از جلب مشتری با یک عنوان جذاب باید  به مخاطب توضیح بیشتری داد که برای خواندن بقیه مطالب ترغیب شود .زیر عنوان باید جلوتر از عنوان قبلی باشد. محل قرار گرفتن زیر عنوان در پایین عنوان اصلی است و کمی توضیحات بیشتری می‌دهد. متن توضیحات تکمیلی باید حاوی اطلاعاتی باشد که کاربر می‌خواهدو طولانی نباشد که کاربر مجبور شود موضوع سؤال خود را جستحو کند.
مواردی که در عنوان فرعی باید توجه کرد:

صریح و مختصربودن: عنوان فرعی (header) شما می‌تواند طولانی تر از عنوان شما باشد و توضیحات شما می‌تواند هنوز بلندتر هم باشد؛ 
سودمندی: منافع مشتریان را بیان کنید و گفتن اینکه چه کاری میتوانید انجام دهید کافی نمیباشد.
در نظر گرفتن محتوای جایگزین:برای توضیح بیشتر میتوانید از یک ویدئو استفاده کنید.شرکت‌هایی که در صفحه فرود خود از ویدئو استفاده می‌کنند 86% نرخ تبدیل آنها افزایش می‌یابد.

 

3- ایجاد فرم
در حالی که برخی صفحات فرود شامل لینکی به صفحه تماس یا یک دکمه انجام دادن عملی هستند، برخی از بهترین نمونه‌های صفحه فرود این امکان را به شما می‌‌دهند که در مورد خود  جزئیاتی را به طور سریع وارد کنید  برای آنچه که آنها ارائه می‌دهند .این نوع صفحات فرود هدفشان جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگانمیباشد تا بتوانند برای ارتباط بیشتر و برآورد شدن انتظارات از اطلاعات تماس یا هر گونه اطلاعات دیگر استفاده نمایند. همچنین صفحه دریافت اطلاعات بازدید کننده باید مزایای تبدیل و یک پیشنهاد باارزش برای افزایش این تبدیل‌ها را داشته باشد. اما در نظر داشته باشید تنها اطلاعاتی را که نیاز دارید قرار دهید، هیچ چیز خسته کننده‌تر از یک فرم طولانی با گزینه‌های غیرضروری برای پر کردن نیست. هنگام طراحی فرم به موارد زیر توجه کنید :

کوتاه باشد: فرم‌هایی که  3 تا 5 فیلد دارند 20% نرخ تبدیل دارند اما فرم‌هایی که  6 فیلد دارند 15% نرخ تبدیل دارند. 

 سؤالات شخصی را سوال نکنید : افراد دوست ندارند اطلاعات زیادی  در مورد خودشان بدهند.
استفاده از آن را آسان کنید:مشتریان به آسانی بتوانند بر روی دسکتاپ، تبلت یا موبایل با استفاده از منوهایی که کلیک بر روی آنها آسان است به فرم صفحه فرود دسترسی داشته باشند.

 

4- مزایا یا پیشنهادات ارزشمند
 می‌توانید در بخش توضیحات صفحه فرود  مزایا یا پیشنهادات منحصر به فردی را قرار دهید البته اگرآنها را با لیست اعداد، نقطه‌گذاری و غیره نمایش دهید بیشتر دیده میشوند. بنابراین:

برای افزایش مشتریان خود از رسانه‌های مختلف استفاده کنید:بامخاطبان خود با ویدئو، تصاویر و نمودارها ارتباط داشته باشید .
بر روی منافع آن برای کاربران تمرکز کنید؛به مشتریان اجازه دهید با آمار و ارقام اطلاعاتی را از شما کسب کنند ودر مورد شرکت خود صحبت نکنید.
به کمترین حد رساندن پیمایش (اسکرول کردن)؛ داشتن چیزهای زیادی برای ارائه خیلی خوب است، اما  مشتریان دوست ندارند فرم اسکرول زیادی را برای رسیدن به Call To Action  انجام دهند. 

 

5- Call to Action 
آخرین چیزی که نیاز دارید این است که مشتریان خود را ترغیب کنید تا کاری را انجام دهند.CTA جزء جدا نشدنی صفحات فرود  میباشد. شماره تلفن و دکمه« Call Now یا تماس»را در سایت قرار دهید که مخاطبان بتوانند با شما تماس بگیرند.فرمی برای مشتریان خود  ایجاد کنید و دکمه Start Today را  در آن قرار دهید تا بتوانید از آنها آدرس ایمیل بگیرید. با یک Call to Action میتوان صفحه فرود را خاتمه داد. چند قاعده‌ای که باید دنبال کنید عبارتند از:

برای آنکه Call to Action براحتی دیده شود از از رنگ‌های متضاد استفاده کنید : باید کاربر با این دکمه یا متن جلب صفحه شود.
 قانع کننده بودن رونوشت: از کلماتی مانند Submit یا ارسال استفاده نکنید و ارزش آن را حفظ کنید. مشتریان کنترل شدن را دوست ندارند.
از یک دکمه استفاده کنید؛بر روی صفحه فرود برای  مشتریان آموزش دیده یک دکمه بگذارید چون استفاده از آن آسان است و همچنین بر روی دستگاه‌های موبایل هم کار می‌کند. 
 


۱۲۱
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت