راهکارهای کاربردی جذب مشترک خبرنامه

قدم اصلی در جذب هرچه بیشتر مخاطب خبرنامه،ارائه‌ی ارزش میباشد. البته انواع ارزش را می‌توان با انواع روش‌ها به کاربران عرضه کرد که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

پیشنهاد انگیزشی

باید همیشه در ذهن شما انگیزه‌های بالقوه‌ی کاربران وجود داشته باشد.تمایل به دریافت هدیه یا تخفیف  یکی از این انگیزه‌ها میباشد به عنوان مثال می‌توانید در متن ثبت‌نام خبرنامه به کاربر قول تخفیف یا محصولی رایگان (مثلا یک کتاب الکترونیکی)بدهید ویا او را از جشنواره‌ها، آخرین تخفیف‌ها و قرعه‌کشی بین مشترکان  مطلع سازید.

جذب علاقه

برخی کاربران به‌خاطر به خاطر اینکه به یک برند خاص علاقه دارند در خبرنامه‌ی آن ثبت‌نام می‌کنند و به دنبال کسب اطلاعات از برند محبوبشان هستند.شما برای محبوب کردن برند خود قدم‌های اولیه‌ی متعددی در پیش دارید.

فرم ثبت‌نام ساده

ساده کردن فرم ثبت نام خبرنامه اهمیت زیادی دارد.برای این کار کافی است که یک فرم با یک فیلد برای درج ایمیل ایجاد کنید.هرچه شما تلاش بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر از کاربرانجام دهید تمایل آن‌ها به ثبت‌نام کم میشود. نمونه‌های ساده‌ی فرم‌های ثبت‌نام در خبرنامه  درابزارهای آنلاین بسیار زیاد است.

فرم ثبت‌نام در بخش کامنت‌ها

کاربری که کامنت مینویسد یک خریدار بالقوه است.در اکثر بخش‌های کامنت در وب‌سایت‌ها برای جلوگیری از ارسال اسپم ،فیلدی برای وارد کردن ایمیل وجود دارد. درواقع در این بخش میتوانید از تمایل کاربر برای دریافت ایمیل مطلع شوید. می‌توانید در کنار همین فرم، یک جعبه‌ی تیک‌دار برای ثبت‌نام در خبرنامه نیز اضافه کنید. کاربری که در وب سایت شما کامنت نوشته به‌احتمال زیاد علاقه زیادی به دریافت خبرنامه دارد.

جابجایی فرم ثبت‌نام

اگربعد از گذشت زمان بازدهی ثبت نام در خبرنامه جالب نبود میتوانید فرم ثبت نام را جابه جا کنید حتی میتوانید از تستهای A/Bبرای بهتر شدن این بخش استفاده کنید.بهترین مکان برای درج فرم ثبت نام خبرنامه، بالای سایدبار، هدر سایت، فضای خالی پس از مطلب، فوتر و باکس‌های پاپ‌آپ میباشد. حتی می‌تواند چند فرم را در مکان‌های مختلف قرار دهید. البته استفاده از بیش از دو فرم ثبت‌نام خبرنامه، پیشنهاد نمی‌شود.

استفاده از واسطه‌ها

اگربرای شما بازاریابی خبرنامه‌ای اهمیت زیادی دارد می‌توانید برای جذب کاربران به ثبت‌نام از واسطه‌ها استفاده کنید. شما در این روش مبلغی را به عنوان پاداش به واسطه‌ها میپردازید تا کاربران را به ثبت‌نام درخبرنامه دعوت کنند.چالش اصلی در اینجا درک ارزش ثبت‌نام در خبرنامه و مشخص کردن مقدار مناسب کارمزد واسطه میباشد.

دوره‌های آموزشی چندقسمتی

شما میتوانید با دادن پیشنهاد یک دوره‌ی آموزشی به کاربران از آنها برای ثبت نام در خبرنامه دعوت کنید.اگر این دوره‌ی آموزشی چندقسمتی باشد شما میتوانید در دوره‌های زمانی مشخص برای کاربر ایمیل ارسال کنید ونام برند خود را در جلوی چشمان او قرار دهید. این سبک از ارسال خبرنامه به‌راحتی در ابزارهای آنلاین قابل برنامه‌ریزی بوده و تنها کافی است محتوای ایمیل‌ها را از پیش آماده کنید.

محتوای خلاصه

موارد خلاصه را در میان محتوای وب‌سایت خود ارائه دهید و برای دریافت اطلاعات بیشتر در پایان کار به کاربر پیشنهاد دهید که در خبرنامه ثبت‌نام کند. به‌عنوان مثال در وب سایت مطالب آموزشی را به صورت خلاصه توضیح دهید و آموزش عمیق‌تر را منوط به ثبت‌نام در خبرنامه کنید.


یادآوری مزیت‌های ثبت‌نام در خبرنامه

به کاربران در موقعیت‌های مختلف مزیت ثبت‌نام در خبرنامه را یادآوری کنید . به‌عنوان مثال همان موارد تخفیف یا جشنواره را در موقعیت‌های مختلف به آن‌ها یادآوری کنید.

امکان ثبت‌نام از طریق شبکه‌های اجتماعی

برخی شبکه‌های اجتماعی امکان اضافه کردن لینک‌ها و فرم‌های ثبت‌نام برای خبرنامه را به اکانت‌های تجاری ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال فیسبوک در صفحات تجاری، یک تب را برای ثبت‌نام ایمیلی کاربران ارائه می‌دهد. البته اگر شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر این امکان را نداشت، می‌توانید تنها لینک ثبت‌نام را در بخش معرفی خود اضافه کنید.

پیشنهادات وابسته به ثبت‌نام خبرنامه

در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی پیشنهادهایی که منوط به ثبت نام در خبرنامه باشد را به کاربران ارائه دهید . برای اینکه کاربران جذب صفحات ثبت نام شوند محتوای این برنامه را در کانال‌های مختلف خود توزیع کنید.

پیشنهادات سریع برای اولین ثبت‌نام‌ها

انگیزه ی ثبت در خبرنامه برای کاربرانی که اولین باراز وب‌سایت شما استفاده می‌کنند،بالا میباشد. البته این انگیزه منوط به ارائه‌ی ارزش یا محتوایی اضافه به آن‌ها است. به‌عنوان مثال می‌توانید پس از اولین بازدید یک تخفیف خرید در صورت ثبت‌نام، به کاربر ارائه دهید.

برگزاری وبینار

 ابزارهایی که ارزش دوگانه دارند وبینارها هستند. با برگزاری این رویدادها هم اعتبار و شهرت خود را افزایش می‌دهید و هم علاقه‌مندان به محتوا را به ثبت‌نام خبرنامه دعوت کرده و کانالی بلندمدت ایجاد میکنید.

پاپ‌آپ فرم ثبت‌نام

پیاده‌سازی موقتی پاپ آپ در مواقع خاص باعث ترغیب کاربر به ثبت نام میشود البته فرم آن باید ساده باشد و از نمایش دادن تکراری نیز پرهیز شود اما این روش عموما آزار دهنده است و توصیه نمیشود.

محتوای مرتبط با مکان نمایش

باید  متن فرم ثبت‌نام خبرنامه بر اساس مکان نمایش شخصی‌سازی شود. به‌عنوان مثال وقتی در صفحه‌ی خرید  فرم  را وارد میکنید باید متن شما با خرید مرتبط باشد و وقتی در پایان مطالب دعوت به ثبت‌نام می‌کنید باید به محتوای مطلب اشاره کنید.

نام‌گذاری خبرنامه

اسم این نوع ایمیلها را میتوان«خبرنامه»نگذاشت،میتوانید نامی را انتخاب کنید که با محتوا و زمینه کاری شما ارتباط دارد و ازاین حالت خشک و رسمی خارج شود و حس علاقه‌مندی و نزدیکی را در کاربران ایجاد کند.

استفاده بیشتر از کلمه «رایگان»

 کاربر با کلمه‌ی «رایگان»بیشتر به تعامل ترغیب میشود.
قطعا فرآیند ثبت‌نام در خبرنامه رایگان میباشد و کاربران نیز دوست ندارند هنگام دریافت این ایمیلها پولی دریافت کنند.اگر هنگام ثبت نام در متنهای تشویقی از این کلمه استفاده شود روی ناخودآگاه آن‌ها اثر گذاشته وآسانتر  ترغیب به ثبت‌نام میشوند.

مشخص کردن زمان‌بندی خبرنامه

کاربران تمابل ندارند که صندوق دریافت ایمیلشان پر از پیامهای خبرنامه ای باشد.برای اینکار دوره زمانی ارسال خبرنامه را هنگام ثبت نام مشخص کنید آنها باید از زمان ارسال پیام برایشان اطلاع داشته باشند و اگر قرار است هر روزخبرنامه دریافت کنند باید برای آن آماده باشند.


۱۶
۱۳۹۷/۰۸/۰۴

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

مواردی که باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند

مواردی که باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو