برای سئو زیر دامنه بهتر است یا زیر شاخه؟

در سئو سایت آدرس سایت یا URL و لینک های داخلی تاثیرگذار هستند. اما ساختارهای دیگر وب سایت نیز بر سئو اثر دارد مانند زیر دامنه ها و زیر شاخه ها که در تعیین رتبه سایت در گوگل نقش دارند

صفحه ای که در زیر شاخه قراردارد با صفحه ای که در زیر دامنه سایت قرار دارد تفاوت چندانی ندارد. اما در چند مورد از نظر سئو  بین این دو  تفاوت وجود دارد.

تفاوت میان زیر شاخه و زیر دامنه

زیر دامنه یک سایت شبیه آدرس زیر است :

subdomain.domain.com

در مثال بالا کاملاً مشخص است که درج زیر دامنه در آدرس،قبل از نام دامنه اصلی است. به این ترتیب  مجزا بودن  محتوای زیر دامنه از محتوای اصلی سایت برای گوگل مشخص میشود . در سایت های تجاری اصولاً  طراحی بلاگ سایت در زیر دامنه است تا از بقیه سایت مجزا گردد. سایت هایی که فروم دارند برای جدا شدن فروم ازبقیه سایت آدرس فروم خود را در یک زیر دامنه میگذارند.

 اما درج زیر شاخه ها برخلاف زیر دامنه بعد از آدرس سایت است .نمونه زیر را مشاهده کنید:

domain.com/subdirectory

تفاوت زیر دامنه و زیر شاخه  تنها در ساختار نیست بلکه در نوع محتوایی است که درون آنها میباشد.زمان استفاده از زیر دامنه و  زیر شاخه  قانون مشخصی ندارد. اما بطور کلی اگربرای یک سایت مستقل محتوای شما  مناسب تر است، شما باید از زیر دامنه ها استفاده کنید. اگر محتوای شما  با محتوای اصلی سایت تفاوت چندانی ندارد شما میتوانید از زیر شاخه ها استفاده کنید. برای مثال: اگر یک سایت درباره طراحی سایت دارید. می توانید زیر شاخه هایی در ارتباط با آموزش، ابزارهای رایگان، کارهای هنری و غیره داشته باشید. اما  باید مکان فروش تمپلیت و طراحی ها را در یک زیر دامنه قرار دهید.

مزایای سئو زیر دامنه ها

نمیتوان گفت استفاده از زیر دامنه برای سئو مفید است یا مضر چون عوامل موثر دیگری نیز وجود دارد. اما زمانی زیر دامنه برای سئو مزایای قطعی دارد که شما برای یک کلمه کلیدی چند صفحه داشته باشید.

گوگل محدودیت خاصی برای نمایش صفحات سایت ها در یک کلمه کلیدی برای دامنه ها دارد. اما استفاده از زیر دامنه شامل این محدودیت نمیگردد. برای مثال اگر شما در سایت خود از زیر شاخه ها  استفاده کنید ودرباره یک موضوع  10 صفحه داشته باشید گوگل در بهترین حالت دو یا سه عدد از آنها را به مخاطبانش نشان خواهد داد. اما اگرمیخواهید  برای هر زیر دامنه شانس 2 تا 3 بار نمایش در صفحه نتایج گوگل را  داشته باشید بهتر است  از 5 زیر دامنه استفاده کنید با این کارحداقل 10 بارلینک در گوگل نمایش داده میشود. به خاطر داشته باشید این به آن معنا نیست که اگر تعداد زیر دامنه را افزایش دهید حتما دفعات نمایش سایت شما در صفحه نتایج جستجو توسط گوگل بیشترمیشود. اصلاً  این موضوع یک موضوع قطعی و گارانتی شده نمیباشد.

ارزش زیر دامنه ای که در آدرس خود کلمات کلیدی دارد نسبت به زیر شاخه ای که کلمه کلیدی در نام آن به کار رفته است بیشتر میباشد. بنابراین اگر در دامنه اصلی خود از کلمه کلیدی خاصی استفاده نکرده اید که امکان تولید محتوای با کیفیت برای آن را دارید می توانید از یک زیر دامنه کمک بگیرید.

 

معایب زیر دامنه برای سئو سایت

راه اندازی و مدیریت زیر دامنه  سخت تر می باشد.

زیر دامنه همواره معیارهای دامنه اصلی را به ارث نمی برد. مثلاً پیچ رنک دامنه اصلی می تواند 5 و برای دامنه فرعی می تواند صفر باشد. این موضوع به تنهایی برای آنکه شما از ایجاد زیر دامنه منصرف شوید کافیست. به کارگیری زیر دامنه به معنی آن است که شما باید آن را از ابتدا سئو کنید.

 مزایای سئو زیر شاخه ها:

 مزایای زیر شاخه ها در سئو زیاد نمیباشد.در سئو تنها دو مزیت در بکارگیریه زیر شاخه ها وجود دارد.

اول: در آدرس زیر شاخه استفاده از کلمات کلیدی امکان پذیر است درست مانند زیر دامنه ها .

دوم: مزایای سایت اصلی را زیر شاخه ها  به ارث می برند یعنی اگر سایت شما خوب عمل می کند. زیر شاخه های های سایت نیز از این مزیت بهره مند میشوند. درحالی که در زیر دامنه ها شروع  سئو از صفر میباشد.

 

معایب زیر شاخه برای سئو:

زیر شاخه ها نمایش صفحات سایت شما را محدود می کند و این از مهمترین معایب بکارگیری زیر شاخه ها است. تعداد نمایش هر دامنه در گوگل محدود به 2 تا 3 عدد در صفحه نتایج جستجو است. بنابراین اگر موضوع صفحات شما در زیر شاخه ها به هم مرتبط باشند احتمالاً گوگل آنها را در صفحه اصلی نمایش نتایج، نشان ندهد.

 

زمان استفاده از زیر دامنه و زیر شاخه ها :

بهتر است برای موضوعات بزرگتر از زیر دامنه ها استفاده کنید. مثلاً اگردر ارتباط با سلامت  یک سایت دارید می توانید هر گروه اصلی از بیماری ها را در یک زیر دامنه بحث کنید (قلب، عروق، تنفس و...) و برای هر بیماری یک زیر شاخه در هر گروه ایجاد کنید (حمله قلبی، آنفلانزا و...).

وبهتر است که فروم ها و بلاگ ها را در یک زیر دامنه بگذارید. اینها یک اصل کلی نیست وتنها یک پیشنهاداست. 


۱۲۴
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت