بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

یک روش موثر که باعث جذب کاربران جدید درکسب و کار میشود و آنها را به مشتری تبدیل میکند بازاریابی با استفاده از خبر نامه میباشد.

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

بازاریابی خبرنامه‌ای یا Newsletter marketing نوعی بازاریابی است که شرکت‌ها محتوا و اطلاعات متنوع را با تمرکز روی محصولات خود، به‌ صورت ایمیل برای مشترکان ارسال می‌کنند. این مشترکان خبرنامه، می‌توانند مشتریان بالقوه یا کنونی کسب‌وکار باشند.

کسب‌وکارهای آنلاین نیز برای آنکه نام و برند خود را در بالاترین اولویت ذهنی کاربران حفظ کنند از بازاریابی خبرنامه‌ای استفاده می‌کنند.با این کارآن‌ها اعتبار خود را از لحاظ فعال و پویا بودن در ذهن کاربران حفظ می‌کنند و هر از چندگاهی محصولاتی را به این کاربران معرفی می‌کنند که در حوزه‌ی علاقه‌ی آن‌ها قرار داشته باشند.

سنجش موفقیت بازاریابی خبرنامه‌ای

بازاریابی خبرنامه ای مانند تمامی انواع بازاریابی برای سنجش موفقیت به معیارهایی  نیاز دارد و فاکتورهای متنوعی نیز برای سنجش آن وجود دارد.
افزایش مشترکان یا همان دریافت‌کنند‌گان خبرنامه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک بازاریابی ایمیلی میباشد. 
قدم مهم بعدی پس از جذب کاربران و مشترکان جدید ،خوانده شدن خبرنامه میباشد چون اگرمشترکان شما محتوای ارسال شده را مطالعه نکنند گویی بازاریابی شما هنوز اعلام وجود نکرده است. اندازه‌گیری این فاکتور و فاکتور قبلی از مواردی هستند که اغلب ابزارهای بازاریابی برای شرکت‌‌ها ارائه می‌کنند.

اقدام بعدی پس از باز شدن خبرنامه‌ی ایمیلی،اقدام کاربر میباشد. این فاکتور، شما را به هدف جذب مشتری نهایی یک قدم نزدیک‌تر می‌کند. در واقع باز کردن خبرنامه و انجام اقدام مورد نظر شما در آن، مانند این است که آگهی به مشتری بالقوه نشان داده شده و او برای خرید وارد فروشگاه گردد. 
بررسی ترکیبی بازدهی خبرنامه و وب‌سایت اصلی شرکت،مرحله‌ی نهایی میباشد. در این مرحله، مشترک بعد از کلیک روی لینک مورد نظر شما به وب‌سایت یا فروشگاه آمده است و اگراقدام نهایی را انجام دهد به این معنا است که تمامی بخش‌های درگیر به‌خوبی کار کرده‌اند.

مشخصات یک خبرنامه عالی

در تهیه‌ی خبرنامه و محتوای آن نکته‌ی اصلی ای که باید به آن توجه کرد اطلاع‌رسانی به کاربر و مشترک میباشد.

محتوای جذابکلید ترغیب مخاطب برای باز کرد خبرنامه میباشد

برای علاقه مند کردن کردن کاربران به باز کردن ایمیل باید محتوای عرضه شده خاص و جذاب باشد مثلا کاربران رغبت بیشتری به باز کردن و خواندن ایمیل‌های سرگرمی و آموزشی دارند.
اولین برخورد کاربران با خبرنامه‌ی شما Subjectمیباشد.بنابراین توضیحات جذابی در مورد محتوا در همین خط کوتاه ارائه دهید. 
 می‌توانید برای ارائه‌ی یک خبرنامه‌ی جذاب و وفادار کردن هرچه بیشتر کاربران به برند، محتوایی در مورد محصولات، مقایسه‌ی آن‌ها، توضیح برند، تاریخچه‌ی فعالیت و مواردی این‌چنینی را در خبرنامه‌های متنوع به کاربر ارائه دهید. در واقع برای اینکه آنها همیشه به باز کردن ایمیل شما علاقه داشته باشند باید  ایمیل‌های را که ازشما دریافت میکنند را ایمیل دوستانه ببینند.

جذب کاربران برای ثبت‌نام در خبرنامه

جذب حداکثری کاربران و تبدیل آن‌ها به مشترکان ایمیل اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی خبرنامه‌ای میباشد.با این کار شما افرادی را به اهداف بازاریابی تبدیل می‌کنید که حداقل علاقه‌ای نسبی به موضوع فعالیت و محصولات‌تان داشته‌اند.اما برای کاربر امروزی ایمیل‌های بسیار زیادی  ارسال میشود و قطعا در مرحله‌ی اول کاربر آدرس ایمیل خود را به آسانی به شما نمیدهد.
 باید تمرکز اولیه روی جذب حداکثری آدرس ایمیل باشد
اما چون شما تصمیم گرفته‌اید بازاریابی خود را با دریافت آدرس ایمیل تقویت کنید پس باید از تمامی پتانسیل‌ها برای جذب هرچه بیشتر کاربران استفاده نمایید.  

پنج راهکار برای جذب هرچه بیشتر کاربران به ارائه دادن ایمیل :

۱-دادن وعده‌ی ارزش افزوده  به مشترکان و عمل  کردن به آن

هیچ کاربری به‌خاطر علاقه به شما در خبرنامه ثبت‌نام نمی‌کند. آن‌ها باید قبل از ثبت‌نام از محتوای خبرنامه اطلاع پیدا کنند. توضیح خبرنامه‌ی شما باید دارای ارزشی نهفته باشد و به کاربر اطمینان دهد که با دریافت این ایمیل‌ها ارزشی به او افزوده خواهد شد.
 می‌توانید از محتوای خود سایت برای وعده دادن ارزش به کاربران استفاده نمایید. به‌عنوان مثال لینک ثبت‌نام خبرنامه را در پایان مقاله‌های کاربردی قرار دهید و متنی شبیه به این در آن بگذارید «اگر این محتوا برای شما جذاب بود، قطعا خبرنامه‌ی ما نیز برای‌تان مفید خواهد بود.» 

۲- به‌طور واضح درخواست کنید

کاربران به‌صورت خودکار از خبرنامه‌ی شما مطلع نمیشوند باید در جایگاه‌های مناسبی از وب‌سایت آن‌ها را دعوت به ثبت‌نام کنید.این درخواست باید شفاف و روشن باشد وحتی میتوانید تبلیغ کنید و فرم ثبت‌نام را در بهترین جا قرار دهید.
برای اینکه این راهکاررا به بهترین نحو اجرا کنید باید یک فرم ثبت‌نام جذاب، ساده و با متنی کوتاه برای دعوت طراحی کنید.

۳-  ایجاد اعتماد

بسیاری از شرکت‌‌ها از اعتماد کاربران و مشترکان خود سوء استفاده میکنند و از آدرس‌های ایمیل آن‌ها برای مقاصد دیگر استفاده میکنند. بنابراین  برای حفظ پیوستگی در بازاریابی خبرنامه‌ای جلب اعتماد و وفاداری به آن اهمیت زیادی دارد. 

یکی از راه‌های جلب اعتماد دائمی این است که محتوای خود را همان طور که قول داده اید ارائه‌ دهید.اهمیت این مسئله را به کاربران نشان دهید و در ارتباطات خود ارزش وعده داده شده را به بهترین نحو ارائه دهید. 

۴-  تولید محتوا هم‌جهت با علاقه‌ی کاربر

محتوای آموزشی و سرگرمی  پتانسیل بالایی در خوانده شدن توسط کاربران دارد البته این محتوای آموزشی یا سرگرمی باید به علاقه‌ی کاربر نزدیک باشد. مطمئنا کاربری که در خبرنامه‌ی شما ثبت‌نام کرده به موضوعات و زمینه‌ی کاری شما علاقه‌مند بوده است. در نتیجه هر محتوایی که در خبرنامه ارائه میشود باید نزدیک به موضوع کاری شما باشد.
در اینجا شناخت کاربران و علایق آن‌ها اهمیت زیادی دارد.می‌توانید چند نوع محتوا با موضوعات مختلف برای ارسال دقیق خبرنامه داشته باشید و بر اساس علاقه‌ی مخاطبان خبرنامه‌های شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید. به‌عنوان مثال کاربری که بیشتر در دسته‌بندی پوشاک یک فروشگاه اینترنتی گشت‌وگذار می‌کند به محتوای آموزشی در حوزه‌ی فناوری علاقه‌ای ندارد.


۳۰
۱۳۹۷/۰۸/۰۱

پربازدید ترین پست های آموزش بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

پوش کمپین چیست؟

پوش کمپین چیست؟