۱۰نکته برای بهینه سازی وبسایت

در صورتي که از عملکرد سئو اطلاعات درستي نداشته باشيد پايان کار وب سايتدر موتورهاي جستجو است. 
 


10 توصيه ساده براي جلوگيري از اشتباهات معمول :

10-عدم استفاده از فلش در طراحي سايت هاي بهينه
موتورهاي جستجو قادر به خواندن و يا تشخيص محتواي وب سايت هاي حاوي فلش نيستند.استفاده از نسخه متني html براي وب سايتهايي که فلش محور هستند و همچنين قرار داشتن در صفحهء اول موتورهاي جستجو از اولويتهاي آنها است اجباري است. چون اسپايدرها قادر به خواندن متون فلش نيستند و قادر به قرار دادن اينگونه وب سايتها در ليست رتبه بندي نيستند به همين دليل موتورهاي جستجو سايتهاي حاوي فلش را دوست ندارند .

9- عدم استفاده بيش از حد از جاوا اسکريپت
خواندن کدهاي جاوا اسکريپت توسط رباتهاي جستجو امکان پذير نيست. اگر وب سايت شما چند خط متن با کد جاوا داشته باشد امکان دارد موتورهاي جستجو کليه متون وب را مسدود کند. استفاده از جاوا را کم کنيد. اگر مجبور به استفاده از جاوا هستيد براي جاوا  يک فايل خارجي ايجاد کنيد .

8- استفاده از فايلهاي robots txt
فايلهاي robots txt براي به دست آوردن کنترل کامل بر روي داده هايي که توسط موتورهاي جستجو ليست مي شوند استفاده ميشود.هنگامي که مي خواهيد از قرار گرفتن وب سايتهاي ناخواسته در ليست رتبه بندي جلوگيري کنيد  فايل robots txt را اجرا ميکنيد . فايل robots txt هميشه در پوشه اصلي وب سايت که به آساني در دسترس موتور جستجو مي باشد قرار دارد.

7- استفاده هدفمند از کلمات کليدي
اشتباه رايج بسياري از سايتها وحتي بسياري از متخصصين بهينه سازي وب قرار دادن کلمات کليدي نادرست است.بازاريابان کلمات کليدي انتخاب کرده که فکر مي کنند اين کلمات توضيحي از وب سايت شما مي باشد اما موتورهاي جستجو طبق همان کلمات عمل نمي کنند.آنچه باعث افزايش و يا کاهش ترافيک در موتورهاي جستجوي بهينه سازي ميشود انتخاب کلمات کليدي مناسب است.

6- استفاده از کلمات کليدي طولاني
برای رقابت با کلمات کليدي کوتاه بهتر است در وبسایتتان از کلمات کليدي طولاني تراستفاده کنید. مي توانيد از نام محصولي خاص ونام تجاري و يا نام شهر استفاده کنید اين کلمات بسيار مشخص تر است.کلمات کليدي طولاني تر نسبتاً آسان تر رتبه بندي میشود و سرعت تبديل آن بالاتر از کلمات کليدي کوچکتر است. در تگ عنوان از اين کلمات استفاده کنید.

5- استفاده وحفظ ساختار يکنواخت آدرس URL
باید وب سايت های ديناميک را اصلاح کرد و ساختار آدرس صفحهء وب را تغییر داد.حفظ اين يکنواختي به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا متوجه شوند کدام صفحه رتبه بندي مي شود.در وب سايت هاي ديناميک حفظ ساختار لينک بسيار آسان تر مي باشد. 

وب نوشته هاي سيستم عامل مانند wordpress گزينه هايي براي permalink ارائه ميدهد. براي داشتن و سفارش يک وب سايت ديناميک ميتوانيد آدرس خود را در htaccess فايل دوباره نويسي انجام دهید.

4- عدم پيوند با لينکهايي با کيفيت پايين
در بهينه سازي موتورهاي جستجو ساخت لينک تاثیر بسیاری دارد. موتورهاي جستجو تعداد زيادي لينکهاي ورودي به وب سايت شما که از محبوبيت نيز برخوردار هستند ارائه داده تا جهت وارد شدن به ليست، رتبه بندي گردند. بسياري از مبتديان قادر نیستند به وب سايتهاي معتبر و با کيفيت بالا که بسيار مهم مي باشد لينک شوند وبه اشتباه براي قرار گرفتن در رتبه بالاي ليست به وب سايتهاي با کيفيت پايين و نامعتبر لينک مي گردند. اين تاکتيک باعث پايين آمدن اعتبار سايت شما و دربعضي موارد باعث مسدود شدن آن در موتورهاي جستجو مي گردد.

3- ايجاد رقابت هوشمند
سايتهاي رقابتي در بالاي ليست رتبه بندي موتورهاي جستجو قرار دارند شما قبل از شروع برنامه بهينه سازي سايت این سایتها را مشاهده کنيد و در مورد اين سوالات تحقيق کنید:

الف) وب سايتهایی که با يک کلمه کليدي مشابه با هم رقابت مي کنند چه تعداد هستند؟

ب) وب سايتهاي بدست آمده در رتبه بندي بالاي ليست در صفحه اول چند ساله میباشند؟

ج)  پشت وب سايتهاي صفحهء اول رتبه بندي چه تعداد بک لينک وجود دارد؟

د) سايتهاي رقيب کدام رسانه اجتماعي را استفاده ميکنند؟

2- امکان استفاده از آناليز گوگل
استفاده از تجزيه و تحليل ترافيک وب در سال 2009 شتاب گرفت. گوگل با معيارهاي پيشرفتهء علم تجزيه و تحليل و گزارشهاي ويژه و هوشمند اطلاعات انقلابي در ارائه ابزارهاي رايگان ایجاد کرد. شرکتها متوجه مزاياي استفاده از ابزارهاي تجزيه و تحليل و استخراج اطلاعات شدند. در سال 2010  شرکت گوگل طرح افزايش ترافيک وب conversion rate و همچنين تجزيه و تحليل داده ها را اجرا مي کند.

1-ايجاد مطالب جديد
موتورهاي جستجو با ابزارهای بررسی محتوا مانند  copyscape وب سايتهای حاوی مطالب تکراری را مجازات میکند.براي بازاريابان اقتباس ادبي سخت تر شده و آنها را محتاط تر کرده است. مجازاتهاي سايت ياهو از ميان ديگر موتورهاي جستجو بسیار سختگيرانه تر است.آنچه باعث جذب مخاطب و افزايش اعتبار در موتورهاي جستجو میشود  افزودن مطالب جديد در وب سايت است.


۲۱
۱۳۹۷/۰۲/۰۵

سایر پست های طراحی وب سایت در شیراز

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

7 عامل موثر در موفقیت وب سایت

۷ عامل موثر در موفقیت وب سایت

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک در شیراز

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک در شیراز

تغییرات طراحی سایت در سال 2018

تغییرات طراحی سایت در سال ۲۰۱۸