چرا در طراحی سایت بایدنگران موبایل فرندلی بودن سایت باشیم؟

چرا در طراحی سایت بایدنگران موبایل فرندلی بودن سایت باشیم؟
گوگل در نوامبر 2015 اعلام کرد که اهمیت زیادی به موبایل فرندلی بودن سایت ها میدهد.. و بهتر است کاربران به مناسب بودن سایت ها در موبایل دقت کنند.

 

 معیار اجباری گوگل در بهینه سازی برای موبایل :

1.نبایداز تکنولوژی هایی که در موبایل نمایش داده نمی شود  استفاده کرد مثل flash
2.استفاده از متونی که بدون زوم کردن دیده می شوند .
3.چیدمان محتواها به شکلی باشد که نیاز نباشد کاربر زوم کند یا به صورت افقی اسکرول یا حرکتی انجام دهد.
4.لینک ها در مکان هایی قرارداشته باشد که به راحتی قابل فشردن با انگشت در موبایل باشد.

با انجام  4 مورد بالا، گوگل سایت شما را موبایل فرندلی (Mobile Friendly) می بیند.

نکته:اگر طراحی سایت شما بهینه برای موبایل نباشد رتبه شما در گوگل پایین نمی آید.چون این موضوع ربطی به جستجو های دسکتاپ ندارد و درواقع شما بازدید کننده های موبایل کمتری دریافت می کنید .

 

مزیت های وب سایت واکنش گرا

 

  • افزایش فروش محصولات و خدمات وب سایت بالا میرود چون مخاطبان تلفن همراه زیاد شده اند
  • رنکینگ سایت در موتورهای جستجوبا وب سایت واکنشگرا بهتر میشود چون باعث بالا رفتن ترافیک در موتورهای  جستجو میشود.
  • طراحی سایت های قابل نمایش در تلفن همراه، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه میشوند.
  • زیاد شدن سرعت لود و بارگذاری صفحات وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی .
  • گوگل توصیه میکند که وب سایت ها واکنشگرا باشد. اگر وب سایت واکنشگرا باشد این توصیه مورد توجه قرار می گیرد.
  • با واکنشگرا بودن سایت ،بازدیدکنندگان وب سایت نیز زیاد میشود و این امرباعث پیشی گرفتن شما از دیگر رقبا می شود.
  • لازم نیست کاربران برای مشاهده وب سایت اندازه صفحات را تغییر دهند تا سایت را به صورت کامل مشاهده کنند. این امر موجب کاربر پسند بودن وب سایت می شود.
  • با داشتن ۲ وب سایت یکی برای موبایل و دیگری برای دسکتاپ محتوای تکراری ایجاد می شود. وب سایت واکنشگرا از بروز این امر جلوگیری می کند.

 

 

تفاوت میان وب سایت واکنشگرا با نسخه موبایل وب سایت

وب سایت های واکنشگرا  URL و HTML یکسانی دارند  و میتوانند روی تمامی دستگاه ها(با سایزهای مختلف صفحه نمایش) به درستی نمایش داده شوند و کار کنند. همین امر باعث می شود که گوگل محتوای سایت را راحت تر و بهینه تر  نشانه گذاری کند. ولی با طراحی وب سایت جداگانه برای موبایل ، URL و HTML وب سایت مخصوص موبایل با وب سایت کامپبوتر متفاوت میباشد.

این موضوع در روند رتبه بندی گوگل تأثیر منفی دارد چون گوگل چندین بار نسخه های مختلف یک وب سایت را سازمان دهی و نشانه گذاری اطلاعات میکند. دلیل دیگر گوگل برای طراحی وب سایت واکنشگرا این است که تمامی محتویات روی یک وب سایت و یک URL قرار می گیرند وکاربران راحت تر میتوانند با سایت ارتباط برقرار کنند و سایت را به اشتراک بگذارند.

 

چگونه متوجه شویم که سایت موبایل فرندلی هست یا نه؟

چون امروزه همه از فضای اینترنت استفاده میکنند مخصوصا با موبایل ها وتبلت ها ،حتما لازم است که سایت ها واکنش گرا (responsive)  باشند چون  گوگل  اعلام کرد که اگر وب سایت ها ریسپانسیو نباشند و توصط دستگاه های مختلف پشتیبانی نشوند رنک آن سایت را پایین می آورد. گوگل  برای اندازه گیری سرعت و قابلیت های سایت ها ابزار  page speed tool را ارائه نمود و بعد ابزار page speed insights  را برای بررسی استاندارد های mobile friendly یک وب سایت ارائه کردو در حال ارائه نمودن الگوریتم جدید خود به نام Mobilegeddon  است.

شما  با رفتن به این سایت https://developers.google.com  می توانید  واکنشگرا بودن وب سایت خود را بررسی نمایید. در حال حاضر تمامی وب مستران و سئو کاران از این ابزار استفاده می کنند و در حال بررسی واکنشگرا بودن وب سایت های خود هستند و سپس منطبق کردن آن با این استاندارد می باشند. در حال حاضر گوگل بر mobile friendlyy بودن وب سایت ها تاکید خاصی  دارد.

اما اگر بخواهیم راه حل دیگری را پیشنهاد بدهیم برای شناسایی یک وب سایت واکنش گرا (در صورتی که موبایل و تبلت در دسترس نبود)، وب سایت مورد نظر را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز کنید و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد کنید. اگر وب سایت واکنشگرا باشد، مشاهده می کنید که اندازه و چیدمان اجزاء آن مطابق با تغییر عرض صفحه تغییر می کند به گونه ای که هیچ اسکرول افقی ظاهر نمی شود. اما در وب سایت های غیر واکنشگرا چنین موضوعی اتفاق نمی افتد و اسکرول افقی لازم است تا بتوان قسمت های پنهان شده چپ و راست صفحه را مرور کرد.

 


۲۸
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

موفقيت وب سايت چه برنامه ریزی هایی  نیاز دارد؟

موفقيت وب سايت چه برنامه ریزی هایی نیاز دارد؟