نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

اگر برای کسب و کار خود وب سایت طراحی کرده اید و با وجود فعالیت در شبکه های اجتماعی باز هم وب سایت شما مخاطبین زیادی ندارد، باید بدانید که موضوع تنها مربوط به شما نیست و بسیاری از برندها با این مساله دست و پنجه نرم می کنند. در ادامه در مورد نرخ پرش و روش های کاهش نرخ پرش صحبت می کنیم.

نرخ پرش یا Bounce rate در وب سایت به درصدی از کاربران گفته می شود که با مراجعه به سایت شما بدون رفتن به صفحات دیگر بلافاصله از سایت شما خارج می شوند.

تصور کنید وب سایت شما روزانه به صورت میانگین 1000 بازدیدکننده دارد و نرخ پرش وب سایت شما 80% است . این یعنی 800 نفر از افرادی که از سایت شما بازدید میکنند بدون آنکه سراغ صفحه یا صفحات دیگر وبسایت شنا بروند، فورا از سایت شما خارج می شوند.

اگر نرخ پرش وبسایت شما بالای 50% باشد، این اصلا نشانه خوبی نیست و نشان می دهد که مشکلی در وبسایت شما وجود دارد که باعث نارضایتی کاربران و خروج بلافاصله آنها می شود.

 

یکی از  کارشناسان شرکت NAY AYACHE می گوید: "بازدیدکنندگان وب سایت تنها در عرض چند ثانیه درباره یک وب سایت تصمیم گیری و قضاوت می کنند (که وب سایت را ببندند یا خیر). واکنش آن ها بر اساس عواملی از جمله زمان لود شدن وب سایت، ظاهر کلی و در دست بودن موارد مورد نظر در وب سایت شما حاصل می شود."

 

در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که باعث می شوند، بازدید کنندگان به محض ورود به وب سایت شما، فورا آن را ببندند. 

1) طراحی صفحه اول وب سایت به صورت نامنظم و شلوغ

صفحه اصلی (صفحه نخست) مهم ترین بخش هر وب سایت است. یک صفحه نامنظم و شلوغ باعث سردرگمی کاربران می شود. تمامی موارد در وب سایت و خصوصا صفحه نخست باید به راحتی توسط کاربر دیده شوند.
بدترین کار: وجود حرکت بیش از حد آیتم ها در وب سایت و طراحی قالب وب سایت به صورت چند ستونه.
 

2) پنهان بودن ابزار جستجو در وب سایت

اصولا نوار جستجو در اکثر  وب سایت ها، در بالای صفحه قرار گرفته است و بهتر است این نوار در تمام صفحات قابل دسترس باشد.
بدترین کار: در دسترس نبودن نوار جستجو برای کاربر
 

3) در دسترس نبودن دکمه های شبکه های اجتماعی در وبسایت

هر برندی که از نظر اجتماعی بودن به خود افتخار می کند، باید دکمه های شبکه های اجتماعی خود را به صورت واضح در وبسایت تعبیه کند. در اکثر وب سایت ها این دکمه ها یا در بالای سایت قرار دارند یا در بخش انتهایی وب سایت. به یاد داشته باشید، این دکمه ها باید کاملا با دکمه های معمول وب سایت شما از نظر ظاهر متفاوت باشند.
بدترین کار: قرار دادن دکمه شبکه های اجتماعی در صفه تماس با ما یا بین متن ها. 
 

4) استفاده نکردن از دکمه های Call To Action

سعی کنید با استفاده از دکمه های متمایز، کاربران خود را به انجام کار مورد نظر دعوت کنید. مانند دکمه مشاهده محصولات، دکمه تماس با ما و غیره
بدترین کار: لینک دادن به وب سایت های دیگر و یا نمایش محتوای بی ربط یا کم کیفیت پس از کلیک بر روی دکمه خاص. به عنوان مثال کاربر بر روی دکمه درباره ما کلیک می کند اما به یک صفحه بی ربط هدایت می شود.
 

5) استفاده از تصاویر غیر اورجینال

باید از تصاویر حرفه ای در طراحی وب سایت خود استفاده کنید و یا خود شروع به گرفتن عکس هایی کنید که به برندتان مربوط می باشد. 
بدترین کار: استفاده از تصاویر تکراری در صفحات وب سایت مانند تصویر دو شخص که دست یکدیگر را می فشارند در صفحه تماس با ما.

 

6) عدم استفاده صحیح از لینک ها

زمانی که میخواهید به یک صفحه دیگر از وبسایت خودتان لینک دهید، کاری کنید که با کلیک کاربر بر روی لینک، صفحه جدید در همان پنجره مرورگر باز شود. اما گاهی لازم است که به یک وب سایت دیگر لینک بدهید که در این مواقع باید حتما و حتما صفحه جدید در یک پنجره جدید باز شود تا وب سایت شما همچنان باز بماند.

 

در انتشار مطالب جدید حتما کلماتی که قبلا در مورد آنها مطلبی نوشته اید را به آن قسمت لینک کنید، زیرا:

  1. به کاربر کمک میکند مقالاتی که شما قبلا در مورد آن کلمه نوشته اید را مطالعه کند.
  2. از طریق هدایت کاربر به مقالات و صفحات مرتبط میتوانید زمان ماندگاری او در وب سایت (Time on page) را افزایش می دهید که در نتیجه نرخ پرش کاهش می یابد.

 


۵۳۰
۱۳۹۵/۱۰/۰۱

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

موفقيت وب سايت چه برنامه ریزی هایی  نیاز دارد؟

موفقيت وب سايت چه برنامه ریزی هایی نیاز دارد؟