شتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ

اگر برخی نکات ساده را در تعیین استراتژی بازاریابی برند رعایت کنید هزینه ها کم میشود و نتیجه‌ی بسیار بهتری نیز دریافت میکنید.

با داشتن پلت‌فرم، کانال، شنوندگان و محتوای مناسب میتوان استراتژی موفق برای بازاریابی داشت.چالش‌های استراتژی دیجیتال مارکتینگ سخت است. بر اساس  بیش از پنج هزار پلت‌فرم برای کمک به کسب‌وکارها در دسترس است و تنها ۹ درصد بازاریابان می‌توانند روی استفاده از یک روش تمرکز کنند. درنتیجه برندها برای اجرای استراتژی بازاریابی و جلب رضایت مخاطبان خود تلاش کمتری انجام می‌دهند. 

۱- اهمیت داده‌ها را دست کم گرفتن

بسیاری از کسب‌وکارهای در حال رشد اهمیت داده‌ها را در توسعه‌ی استراتژی بازاریابی دست کم گرفته و زمان چندان زیادی را به تحقیقات تخصیص نمی‌دهند. درحالی که اهمیت استفاده از داده هر روز زیادتر میشود. اگر بازاریابان دادههای بیشتری در اختیار داشته باشند برای شناخت مشتری و محصولات،فرصت‌های بیشتری فراهم می‌گردد.به همین علت شرکت ها در جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها نباید هیچ محدودیتی  قائل شوند.

به‌عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های مشاوره، هر کلمه‌ی کلیدی را به چشم فرصتی جدید برای جمع‌آوری داده به منظور پیدا کردن مخاطبان جدید می‌بینند. این شرکت‌ها حجم زیادی از کلمات کلیدی را توسعه داده‌اند تا به موتور جستجوی هر مشتری میلیون‌ها کلمه‌ی کلیدی اختصاص دهند.
با اهمیت ندادن به داده‌ها شرکت‌ها چشم‌انداز ارزشمندی را از دست میدهند یا نتیجه‌گیری درستی نخواهند داشت.برندها از طریق مصاحبه با مشتری، نظرسنجی و تحقیقات در زمینه‌ی بازارمی‌توانند داده‌ی مورد نظر خود را  تأمین کنند. اگر داده‌های جمع‌آوری شده همراه با تجزیه و تحلیل باشند درآمد شرکت را تا ۱۵ درصد افزایش میدهند.

۲- عدم تمرکز روی ویژگی منحصربه‌فرد محصول

بیان وجه تمایز برند، این امکان را به مشتری می‌دهد که بداند کدام برند نیازهایش را بهتر برطرف می‌کند وبا دید بهتری محصول خود را انتخاب کند. همچنین این ویژگی منحصربه‌فرد باید محوریت تمام کمپین‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال باشد. دسته بندیه محصولات دربسیاری از موتورهای جستجو بر اساس ویژگی‌های پایه و قیمت آن‌ها میباشد. درنتیجه مشخص کردن وجه تمایز برند هدف اصلی برند را مشخص میکند.
 برای اینکه برندها  ویژگی منحصربه‌فرد خود را مشخص کنند باید از خود بپرسند«چه ویژگی باعث می‌شود مردم محصول ما را انتخاب کنند؟» به‌عنوان مثال برندی که در زمینه‌ی تولید کفش فعالیت می‌کند، تمرکز خود را روی تولید کفش‌هایی با ماندگاری بالا می‌گذارد.

۳- اهمیت ندادن به مشتری‌های فعلی کسب‌وکار

بر اساس تحقیقات دانشگاه کسب‌وکار هاروارد  نگه داشتن مشتری‌های فعلی بین پنج تا ۲۵ برابر ارزان‌تر از تلاش برای جذب مشتری‌های جدید میباشد. اما بسیاری از کسب‌وکارها مشتری‌های فعلی برند را فدای مشتری‌های جدید کرده و تلاشی برای افزایش ماندگاری آن‌ها انجام نمی‌دهند.
شرکت‌ها ۷۰درصد شانس دارند  محصول خود را به مشتری‌های قدیمی بفروشند درحالی‌که تنها ۲۰ درصد شانس دارند مشتری جدید را نسبت به خرید محصول برند ترغیب کنند. مشتری که حاضر شده است یک بار پول خود را برای خرید محصول یک برند خرج کند خیلی راحت‌تر از مشتری جدید نسبت به خرید محصول جدید تشویق می‌گردد.
دادن پیشنهاد ویژه برای خرید محصول، در نظر گرفتن تخفیف یا مطلع کردن آن‌ها از رسیدن محصولات جدید پیش از آغاز تبلیغات سراسری، به مشتری احساس ارزشمند بودن داده و وفاداری آن‌ها را نسبت به برند افزایش می‌دهد. این افراد تشویق می‌شوند بازخوردهای خود را با برند در میان گذاشته و به پیشرفت آن کمک کنند. ابتدایی‌ترین راه‌های حفظ ارتباط با مشتری‌های قدیمی برند کمپین‌های ایمیلی و نظرسنجی از آن‌ها است و نسبت به جذب مشتری جدید هزینه‌ی بسیار کمتری دارد.


 


۱۸
۱۳۹۷/۰۹/۱۵

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت