روشهای بهبود تجربه کاربری در وب سایت های فروشگاهی

یکی از اصلی ترین بخش های یک وب سایت درجه یک تجربه کاربری فوق العاده است.اگرتجربه کاربری بهبود یابد میزان نرخ تبدیل سایت نیز بهبود مییابد.

سایت های بسیاری امروزه بر روی بهینه سازی تجربه کاربری سایت خود سرمایه گذاری می کنند.هدایت مخاطبان و خریداران برای رسیدن به خواسته هایشان را بهبود تجربه کاربری در سایت و نرم افزار میگویند.

افزایش قابلیت دسترسی

یکی از مهم ترین مراحل درطراحی سایت توجه به تجربه کاربری است و از طریق تیم پشتیبانی سایت خیلی سریع میتوان نظر کاربران سایت را دریافت کرد. چون تیم پشتیبانی زمان زیادی را صرف گفتگو با مشتریان شرکت میکنند بیشتر از هر کس دیگری میدانند که مشتریان خواهان افزوده شدن چه چیزی به سایت و یا محصولات تولید شده هستند.

میتوانید  با دریافت نظر مشتریان لیستی از اولیت های کاربران را تهیه نمایید ودر نرم افزار یا سایت خود تجربه کاربری بهتری را  ایجاد نمایید. حتی اگر تغییرات مد نظر کاربران چندان ضروری به نظر نرسد،اما با پرسیدن نظر کاربران  میتوانید درک بهتری از خواسته هایشان داشته باشید.

اقداماتی که برای خدمت رسانی به کاربران جدید صورت میگیرد

اگر بدانید که مخاطبان شما با چه چیزی احساس موفقیت میکنند در جذب یک مخاطب جدید موفق میشوید. مخاطبان و مشتریان شما چه انتظاری  از وب سایت شما دارند، برآورده کردن این نیاز برآورده کردن احساس موفقیت در کاربران سایت خواهد بود.
هر کاربر جدید در وب سایت شما تعریف شخصی خود را از موفقیت دارد.برای درک تمام خواسته های مخاطبان باید کاربران را در مسیری قرار دهید که احساس موفقیت کنند.

برای رسیدن به این هدف چند اصل مهم را در ادامه توضیح خواهیم داد:

درک موارد استفاده وب سایت و کالای خود

به عنوان مثال سایتی را که ابزاری برای مدیریت پروژه ارائه میدهد را تصور کنید،امکان دارد پلتفرم این سایت برای بهبود بهره وری یا بهبود کار کاربران در محیط کاراستفاده شود.
اینها تمام مشکلاتی است که یک نرم افزار مدیریت پروژه میتواند حل کند. اما حل همین مشکلات این قابلیت را به نرم افزار میدهد که کاربرد های دیگری هم داشته باشد که شما باید همه آنها را در صورت امکان شناسایی کنید.

 هر کدام از موارد استفاده از وب سایت شما، چگونه میتواند در موفقیت شما نقش بازی کند

مردم میخواهند که تبلیغات شما را دریافت کنند یا خودشان را اثبات کنند، یا برای حل یک مشکل، کاری انجام دهند. آنها محصول شما را صرفا برای استفاده از آن نمی خرند.
یک گام ساده این است که از کاربر خود بپرسید از خرید کالای شما چه چیزی بدست می آورد با دریافت این پاسخ شما این فرصت را پیدا میکنید که تغییرات زیادی را در جهت رسیدن به این اهداف در یک بازه زمانی کوتاه اعمال کنید.

به کاربران بیاموزید که چگونه از محصولات شما حداکثر استفاده را ببرند

برای ایجاد احساس موفقیت در کاربران  باید خواسته آنها از کالای شما برآورده شود برای این کار ابتدا باید بدانیم که مخاطب چه خواسته هایی دارد  و پس از برآورده کردن این خواسته ها ،نحوه استفاده از ابزار تولیدی یا وب سایت را برای براورده شدن خواسته هایشان به آنها بیاموزیم.

به کاربران برای رسیدن به خواسته هایشان کمک کنید

زمانی را که کاربر برای ثبت نام در سایت شما سپری میکند و اطلاعاتی را که در فرم ثبت نام قرار میدهد کمک چندانی به شما برای درک خواسته مخاطب نمی کند. بیشتر موارد موجود در این فرم های ثبت نام استفاده مشخصی ندارند.

با دانستن اینکه کاربران سایت بدنبال چه هستند میتوانید راهنمایی مناسبی برای رسیدن به هدف مد نظر را در اختیار آنان قرار دهید.

بهبود نرخ خروج کاربران از روند خرید

برخی  از سایت ها  تازه هنگامی که نرخ فروش سایتشان به صفر میرسد به این فکر می افتند که مشتریان را به سایت خود برگردانند .

بهتر است قبل از شکست و برای شناسایی عوامل آن با مشتریان خود صحبت کنید تا قبل ازقطعی شدن تصمیم آنها برای خروج از نقاط ضعف خود را یافته و اصلاح کنید.

چگونگی بهبود خدمات مشتریان

یکی از امکانات جدید در وب سایتها ،چت زنده و دستیار مجازی (پاسخگویی دیجیتال به سوالات مخاطبان) است.با پیشرفت تکنولوژی امکانات جالبی نیز برای ما فراهم میشود.

اما این تکنولوژی ها نباید مانع شخص سازی امکانات شرکت برای مشتریان  شود. ارائه خدمات اتوماسیون در بخش خدمات مشتریان یا خدمات پس از فروش به هیچ عنوان نباید به قیمت از

بین رفتن امکان ارائه پاسخ های شخصی سازی شده به هر کدام از مخاطبان سایت شود.

بدانید که کاربران چه تجربه ای از وب سایت و یا محصول شما دارند

زمانیکه هیچ بازخوردی را نمیبینید و یا اندک بازخورد هایی را میبینید  بیانگر این است که نمونه اولیه محصول شما بسیار عالی و بدون عیب میباشد.اما همیشه این را بدانید که هیچ چیز عالی نیست و هر چیزی نیاز به بهینه سازی دارد و باید از این فرصت بهینه سازی بهترین استفاده را  کرد.

امکان دارد چون از نظر کاربرمشکل سایت و یا محصول شما کوچک است،مشکل را با شما درمیان نگذارد اما با شروع گفتگو با او میتوانید این مشکلات را یافته و نسبت به حل آنها اقدام کنید. به این ترتیب میتوانید از تجربه واقعی کاربران هنگام استفاده از سایت و محصولات خود مطلع شوید.

 بهبود حرکت کاربران در سایت

وجود مشکل در نحوه حرکت کاربران در سایت میتواند یک مشکل عمده محسوب شود.بهتر است برای یافتن مشکل نحوه حرکت کاربران در سایت از دوستانی است که با طراحی سایت آشنایی ندارند کمک گرفت. از آنها بخواهید در سایت به گشت و گذار بپردازند و نظرشان را به شما بگویند. اگر آنها برای یافتن مطلب مورد نظر خود در سایت مشکل داشته باشند شما باید این مشکل را در سایت خود برطرف نمایید. 


معدن طلای تجربه کاربری پیش روی شماست

بیان مشکل سایت یا محصول از طرف مشتری یک فرصت عالی برای شما میباشد البته اطلاعات خام همواره کاربردی نیستند اما زمانی که از این اطلاعات برای بهبود تجربه کاربری استفاده شود ارزش گرداوری آنها مشخص میشود.

بهبود تجربه کاربری با ایجاد حس برنده شدن در مخاطب همراه میباشد.وقتی که مشتری پشتیبانی و کمکی که انتظار آن را دارد را دریافت کند احساس می کند که به صحبت هایش توجه شده است و در بهبود کیفیت کالا نقش داشته است.

از طرف دیگر شما یک بازخورد واقعی از نحوه کارایی محصولات خود بدست خواهید آورد. به این ترتیب یک مسیر مشخص برای مواردی که در کالای خود میتوانید بهبود بدهید برای شما ایجاد خواهد شد. 

در بهترین حالات هم شما یک جهش بزرگ در UI و UX خود داشته اید، یا اینکه بصورت کامل یک ویژگی جدید به آن اضافه کرده اید. طراحان شما از بکارگیری این تجارب خوشحال خواهند شد. زیرا که بکارگیری آنها به معنی افزایش ارتباط کاربران با محصولات و وب سایت میباشد.

در مرحله آخر

امکان دارد بهینه سازی تجربه کاربری پیچیده باشد چون بخش های زیادی از سایت را باید بازبینی کرد ویا مواردی را به سایت اضافه کرد مانند مانند برخی ایده ها و استانداردها. به سایت خود دقت کنید و ببینید کدام قسمت های سایت میتوانند با کاربر در تعامل باشند و کدام قسمت ها برای تعامل با کاربران  مشکل دارند و مشکلات این قسمت ها را بر طرف نمایید.
برای برطرف کردن مشکلات و عیوب محصول خود بهتر است از مصرف کنندگان کالای خود بخواهید که داستان خودشان را از نحوه کار با محصول با شما در میان بگذارند. به این ترتیب می توانید مشکلات موجود را یافته و عیوب محصولات خود را بر طرف نمایید.
 


۲۶
۱۳۹۷/۰۸/۲۸

پربازدید ترین پست های آموزش مراقبت و نگهداری از وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

جلب نظر و ترغیب مشتریان توسط موارد بصری در طراحی وب سایت

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

نرخ پرش چیست؟ و چه عواملی باعث می شوند کاربران وب سایت شما را ببندند؟

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

در وب سایت خود مرتکب این 9 اشتباه نشوید

در وب سایت خود مرتکب این ۹ اشتباه نشوید

راهکارهای  ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

راهکارهای ارتقاء رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل

 نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

نکات قابل توجه در طراحی لوگوی سایت

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

روش های افزایش رتبه وب سایت در الکسا

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

آیا وب سایت شما به گونه ای است که باعث خروج مشتریان تان می شود؟ 

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

چه کنیم تا تعداد مخاطبین وب سایتمان افزایش یابند؟

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

 عوامل موثر در رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

پنج توصیه برای برخورداری از یک وب سایت موفق در سال جدید میلادی

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

نکات قابل توجه در طراحی وب سایت رستوران

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

چرا طراحان وب سایت اغلب باید با مشتریان خود در تکاپو باشند؟

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

دلایلی که نشان میدهد وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد (ریدیزاین) دارد

10نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

۱۰نکته برای جلوگيري از اشتباهات معمول در بهینه سازی وبسایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

روش های بالا بردن سرعت وب سایت

تاثیر  بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

تاثیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در افزایش فروش

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

طراحی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

تایید رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت

بایدها و نبایدها در ترکیب محتوا و گرافیک طراحی سایت