هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

به سادگی میتوان در بازاریابی از بسیاری از اشتباهات دوری کرد .اگر از اشتباهات کوچک در بازاریابی اجتناب کنیم در وقت وهزینه های بازاریابی صرفه جویی میشود

هفت اشتباه مسلم در بازاریابی:

1- عدم جهش از شخصی سازی به فردگرایی

برداشت های متفاوتی از شخصی سازی پیام های بازاریابی وجود دارد.اما همه شخصی سازی های بازاریابی باید همزمان با بهبود تجربه مخاطبان انجام شود. برای اطلاع از سطح  شخصی سازی پیامهای تبلیغاتی خود به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا شخصی سازی بازاریابی شما تنها تغییر نام مخاطب در پیام تبلیغاتی است؟
آیا شخصی سازی بازاریابی برای شما به معنی دخالت دادن نظرات شخصی خود در پیام تبلیغاتی میباشد؟
آیا  در شخصی سازی پیام های تبلیغاتی، نظر مخاطبان شما موثر است؟
نکته:از مجموع گزارش های بازاریابی آفلاین و آنلاین تنها 6% از گزارشهای بازاریابی نظر مخاطبان دارد و اگر گزارش های بازاریابی شما شامل این بخش نیست مطمئن باشید که هدف گذاری های بازاریابی شما با دقت انجام نمیشود.

2-پیروی نکردن از قانون 80  به 20

 این قانون معروف است به اصل پارتو  Pareto Principle و بیان کننده این است که80 درصد از موفقیت شما از 20 درصد تلاش های شما نشأت میگیرد. 

هنگام تمرکز بر بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی باید 80% از تلاش شما روی ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان باشدو 20 درصد باقی مانده صرف تبلیغ فعالیت های شما شود. با این ترکیب مخاطبان وفادار شما بیشتر میشوند.

به تهیه پیام های بازاریابی  براساس نیاز مخاطب را پیام های بازاریابی مشتری مدار میگوند که این گونه پیام ها بر موفقیت بازارایابی تاثیر زیادی دارد.

3-نادیده گرفتن بازاریابی احتباسی retention marketing

ستون فقرات بازاریابی شما باید بازاریابی احتباسی retention marketing باشد چون فروش برای شخصی که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده است  ساده تر میشود و در ضمن سود فروش محصول به مشتریان فعلی از سود فروش همان محصول به مشتریان جدید بالاتر میباشد.

هنگامیکه یک مشتری پیدا می کنید مطمئن شوید که بازاریابی برای او را متوقت نمی کنید. در بازار امروز  پیدا کردن  یک مشتری وفادار کار دشواری است. بنابراین هنگام جذب مشتری تمام تلاش خود را انجام دهید که به یک مشتری وفادارتبدیل شود

4_ عدم انجام مستند سازی بازاریابی

 با ارزش ترین گزینه برای سرمایه گذاری در جهت توسعه،بازاریابی محتوا میباشد.در 94 درصد از کسب و کارهای کوچک، 93 درصد از تجارت های B2B (فروش کالا به صورت عمده فروشی به یک شرکت برای فروش مجدد و یا فراوری کالا و سپس فروش آن) و 77 درصد از تجارت های B2C (فروش کالا به مشتری نهایی یا همان مصرف کننده کالا)از بازاریابی محتوا استفاده میشود.

برا ی ساده تر کردن روند تولید محتوا باید استراتژی تولید محتوای خود را قبل از تولید هر گونه داستانی برای تبلیغ برند خود مستند سازی کنید.

5-عدم استفاده از کانال ها و طراح های جدید بازاریابی

شرکت های موفق از تمام توان خود هنگام استفاده از تک تک کانال های بازاریابی استفاده می کنند. بر اساس مطالعات دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد Harvard،موفقیت خرده فروش هایی که از کانالهای متعدد بازاریابی استفاده می کردند بیشتر از خرده فروش هایی بودند که از یک کانال بازاریابی استفاده می کردند.


6-از ایمیل به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کردن

زمانی تبلیغ صرف در ایمیل کارایی داشت اما در بازاریابی ایمیلی مدرن  اعتماد دو طرف به اطلاعات ارسالی به ایمیل است که باعث ایجاد مخاطب فعال، تبدیل آن به مشتری و تبدیل مشتری به مشتری وفادارمیگردد. تنها راهکار پیروزی در بازارایابی ایمیلی، استفاده از بازاریابی ایمیلی بعنوان یک ابزار تعامل با مخاطب میباشد.موثرترین راهکار برای هر کسب و کاری،استفاده از این روش بجای تکیه بر فروش کالا از طریق تبلیغات ایمیلی است.

7-عدم صرف زمان کافی برای ایجاد پیام

عدم صرف زمان کافی برای تولید محتوای تبلیغاتی قبل از انتشار آن،بزرگترین اشتباه بازاریابی میباشد.

برای انتقال پیام خود با دقت و به وضوح  به مخاطب خود باید هنگام نوشتن یک پست مهمان، یک تبلیغ ایمیلی، نوشتن متن نوار وضعیت در فیسبوک، یا نوشتن محتوای یک صفحه تبلیغاتی در سایت همکاران، تک تک واژه های خود را با دقت انتخاب کنید.

در آینده بازاریابی بسیار پیچیده میباشد و تنها کسانی که برای مشتریان خود تجارب معنی داری ایجاد کنند پیروز میشوند. برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال تجارب مثبتی برای مشتریان خود ایجاد کنید.


۸۰
۱۳۹۷/۰۷/۲۹

پربازدید ترین پست های آموزش بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

پوش کمپین چیست؟

پوش کمپین چیست؟

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

 افزایش فالوردر شبکه‌های اجتماعی

افزایش فالوردر شبکه‌های اجتماعی

استراتژی فروشگاه‌های فیزیکی که باعث رونق فروشگاه‌های مجازی میشود

استراتژی فروشگاه‌های فیزیکی که باعث رونق فروشگاه‌های مجازی میشود