استراتژی فروشگاه‌های فیزیکی که باعث رونق فروشگاه‌های مجازی میشود

با اینکه تجارت الکترونیک رونق گرفته است اما هنوز فروشگاه‌های فیزیکی مشغول به فعالیت هستند و میتوان استراتژی‌هایشان را روی فروشگاه‌های آنلاین اعمال کرد.

یکی ازمزیتهای فروشگاههای اینترنتی سهولت خرید کردن است و علت کاهش فروش در فروشگاه‌های مجازی نیز کمبود نوآوری در فضای آن‌ها میباشد.چند دهه است که ظاهر فروشگاه‌های فیزیکی تغییری نکرده است و همین کمبود نوآوری در این فضا هزینه زیادی برایشان داشته است.حدود ۶۶۲ مورد ورشکستگی در سال ۲۰۱۷  اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 امروزه هنوز کارمندان فروش در فروشگاه‌ها حضور دارند اما سطح خدمات آنها به طور قابل توجهی کم شده است. با کاهش میزان فروش،بودجه‌ی حقوق نیز کم میشود و درنتیجه خدمات باکیفیتی ارائه نمی‌گردد.امروزه کسب وکارهای تجارت الکترونیک به علت راحتی خرید رونق زیادی گرفته است. البته هنوز سهم فروشگاه‌های اینترنتی در بازار حدود ۹ درصد میباشد و ۹۱ درصد باقی مانده هنوز در اختیار فروشگاه‌های فیزیکی میباشد. بنابراین این سوال ایجاد می‌شود که تجارت الکترونیک چگونه می‌تواند جنبه‌های مثبت خرید از فروشگاه‌های فیزیکی را برای مشتری فراهم کند؟ 

استراتژی فروشگاه‌های فیزیکی که باعث رونق فروشگاه‌های مجازی میشود


1.بازاریابی محصول در نقش کارمند فروش عمل می‌کند

نقطه‌ی آغاز فرآیند خرید در فروشگاه‌های فیزیکی کارمندان فروش میباشند اما مشتری‌ها ترجیح می‌دهند هنگام خرید با هیچ کارمندی برخورد نداشته باشند و همچنین با استفاده از تلفن‌های هوشمند و اینترنت به راحتی میتوانند  محصولات مورد نظر خود را مقایسه می‌کنند به همین دلیل باید بازاریابی محصول جایگزین کارمندان فروش گردد. بازاریابی باید مانند کارمندان فروش مشتری‌ها را به سمت فروشگاه‌های اینترنتی جذب کند و به آن‌ها خوش آمد بگوید. وب‌سایت‌های تعاملی، طراحی صفحه اصلی به شکلی جذاب و درگیرکننده و کمپین‌های هوشمند بازاریابی نام‌هایی هستند که امروزه در تعیین استراتژی بازاریابی زیاد به گوش می‌خورند.

2.صفحه‌ی اصلی وب‌سایت مانند ویترین فروشگاه میباشد

فروشگاه‌های مجازی برای طراحی ویترین فروشگاه و جذب مخاطب تیم مخصوصی دارند،این افراد برای اینکه متوجه شوند کدام محصولات باید در جایگاه اصلی فروشگاه قرار بگیرد داده‌های مرتبط با فروش را تحلیل می‌کنند. اگر هر محصولی در جایگاه مناسبی قرار بگیرد در میزان فروش محصول اثر مستقیمی دارد.صفحه‌ی اصلی وب‌سایت مانند ویترین فروشگاه میباشد و محتوای آن با میزان فروش محصولات ارتباط مستقیمی دارد.همان‌طور که ویترین فروشگاه‌ها بعد از گذشت مدتی تغییر میکند ،طراحی صفحه‌ی اصلی وب‌سایت‌ها نیز باید هفتگی یا ماهانه تغییر کند . طراحی جدید به کارمندان انگیزه‌ می‌دهد تا از سایت بازدید کنند و بدانند محصولات جدیدی برای فروش روی وب‌سایت قرار گرفته است یا خیر.

3.نرم‌افزارهای واقعیت مجازی در نقش اتاق پرو عمل می‌کنند

حدود ۴۰ درصد از خرید مشتری‌ها به دلیل مشکلات سایز مرجوع می‌شود.چون ارائه خدماتی مانند اتاق پرو در فروشگاه‌های اینترنتی غیر ممکن است در نتیجه باید از نرم افزارهای واقعیت مجازی استفاده شود. این نرم‌افزارها بر اساس قد، وزن، اندازه و ظاهر کاربر کار کرده و محصولات مختلفی را به مشتری پیشنهاد میکنند.همچنین کاربر میتواند در اطلاعات ورودی عواملی مانند میزان تنگ بودن لباس را مشخص کند.این امکانات باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌ی مشتری میشود و درنتیجه میزان فروش نیز بالا میرود.

4.عملکردایمیل‌های تبلیغاتی در نقش کاتالوگ 

در گذشته اغلب برندها برای اینکه مشتری ها از ورود اجناس جدید با خبر شوند کاتالوگ‌های پرینت شده از عکس جدیدترین محصولات را برای کاربران خود ارسال می‌کردند. معمولا مدتی بعد از ارسال این کاتالوگ‌ها تعداد افراد مراجعه کننده به فروشگاه افزایش پیدا می‌کرد اما امروزه خبرنامه‌ها و مجله‌های اینترنتی به نوعی جایگزین آن‌ها شده‌اند. امروزه برندها اطلاعات زیادی در مورد مشتری‌های خود دارند و حتی می‌توانند خبرنامه‌ها خود را بر اساس سلیقه‌ی هر مشتری شخصی سازی کنند. فروشندگان با تحلیل اطلاعات گذشته میتوانند محصول مناسب را در بهترین زمان و به مناسب‌ترین مشتری‌ها پیشنهاد کنند. خبرنامه‌های ایمیلی و هدف قرار دادن مشتری‌های جدید حتی اگر تنها دو درصد تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد باز هم میزان فروش را به اندازه‌ی قابل توجهی بالا می‌برد.


۲۱
۱۳۹۷/۰۹/۰۶

پربازدید ترین پست های آموزش بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

استفاده از وب سایت های ویدئویی برای بهبود بازاریابی اینترنتی

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

اهمیت چهار معیار در ایمیل مارکتینگ

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

چگونه می توان از وبسایت کسب درآمد داشت

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

هفت اشتباهی که در بازاریابی باید از آن اجتناب کرد

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

بازاریابی خبرنامه ای چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی چیست؟

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

اطلاعاتی پیرامون تقویم بازاریابی محتوا

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

قیف فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟

پوش کمپین چیست؟

پوش کمپین چیست؟

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

معرفی برترین ابزارهای بازاریابی خبرنامه‌ای

 افزایش فالوردر شبکه‌های اجتماعی

افزایش فالوردر شبکه‌های اجتماعی