افزایش فروش اینترنتی با 14 روش عملیاتی و رایگان

  • محمد رضا خانی
  • 30 اردیبهشت 1399
افزایش فروش اینترنتی با 14 روش عملیاتی و رایگان
دیجیتال مارکتینگ 6 دقیقه و 36 ثانیه

هدف اصلی هر کسب و کاری اینه که فروش خودش رو افزایش بده. در این مقاله، میخوام 15 روش خلاقانه رو برای افزایش فروش با شما در میون بذارم.

 

1- اسلایدر رو از صفحه اصلی وب سایت حذف کنید

اصولا در صفحه اصلی وب سایت ها از اسلایدشو زیاد استفاده میشه. خصوصا این روزها که مد شده و طراحی وب سایت ها رو با تصاویر سایز بزرگ انجام میدن. اسلایدر رو اکثرا دوست دارن اما مزیت زیادی نداره. اگر فقط مسائل طاهری براتوت اهمیت داره که هیچ اما اگه تصمیم دارین فروش خودتون رو افزایش بدین فورا حذفش کنید

البته هیچ منبعی به صورت رسمی اعلام نکرده که حذف اسلایدشو باعث میشه میزان فروش افزایش پیدا کنه اما چیزی که مطمعن هستیم اینه که وجود اسلایدشو باعث میشه کاربر گیج بشه.

به عنوان مثال چندین سال قبل شرکت زیمنس در یکی از تصاویر اسلایدشو به تخفیف ویژه اشاره کرده بود اما از آنجایی که تصاویر با سرعت زیاد عوض می شدن، کاربران کمی متوجه این تخفیف شده بودن و در نتیجه میزان فروش از این تخفیف ویژه به میزان قابل توجهی کم بود. بنابراین فورا اسلایدشو رو حذف کردن. خب چرا ما از زیمنس یاد نگیریم؟

اسلایدر سایت شرکت زیمنس

به جای قراردادن اسلایدشو یا کاروسل های مختلف در اولین بخش های صفحه اصلی، مهمترین پیام یا محصولات خودتون رو به کاربر نشون بدین.

 

2- سعی کنید اطلاعات تماس رو جایی بذارید که تو دسترس باشه

اگر کسب و کارتون B2B هست، گاهی اوقات یه حرکت ساده میتونه خیلی باعث پیشرفت بشه. شاید تا الان به این مساله دقت نکرده باشین اما نبودن اطلاعات تماس یا بهتر بگم دیده نشده اطلاعات تماس باعث میشه یه حس بد به کاربر منتقل بشه.
شرکت KoMarketing گزارشی رو ارائه کرده از کمبودهایی که در وب سایت های فروشگاهی حس میشه.

کمبودهای وب سایت های فروشگاهی

حتی اگر تصمیم داشته باشین روی فروش آنلاین تمرکز کنید، باز هم اکثر مردم تمایل دارن با یک شخص به عنوان نماینده وب سایت یا فروشگاه آنلاین صحبت کنن. فراموش نکنید که برای فروش بیشتر اطلاعات تماس رو کامل کنید  و شماره تلفن، شماره موبایل، آدرس پستی کامل و آدرس ایمیل رو هم در نظر بگیرین.
از اونجایی که برای خیلی از مردم مهمه، اطلاعات تماس رو جایی قرار بدین که تو دسترس باشه.

 


3- صفحه فرود یا اصطلاحا Landing page رو با بنرهای تبلیغاتی خودتون هماهنگ کنین.

گاهی اوقات لازمه که تو وب سایت های دیگه بنرهای تبلیغاتی بذارین. خیلی مهمه که بعد از کلیک روی بنر چه اتفاقی می افته و کاربر به چه صفحه ای منتقل میشه. بهترین کار اینه که برای هر تبلیغ یک صفحه لندینگ پیج خاص در نظر بگیرین به نحوی که دیزاین صفحه لندینگ پیج با دیزاین بنر تبلیغاتی شبیه به هم باشه.

تبلیغات

 

وب سایت شرکت ایرکانادا


این  مساله حتی در مورد استوری های اینستاگرام هم صدق میکنه. اگر قراره یه استوری بذارین که محصولی رو معرفی کنه و برای استوری لینک هم بذارین، لازمه که استوری به نحوی طراحی بشه که شبیه صفحه معرفی محصول باشه. نه اینکه یک دیزاین متفاوت داشته باشه و صفحه معرفی محصول یا صفحه لندینگ پیج خیلی ساده باشه.

 

 

4-نمادهای اعتماد رو در بخش های مختلف وب سایت قرار بدین

منظورم از نماد اعتماد، صرفا نماد اعتماد الکترونیکی یا همون اینماد نیست! بر اساس یک گزارش 61 درصد مردم زمانی که وارد صفحه ثبت سفارش میشن، پرداخت رو انجام نمیدن چون به سایت اعتماد نمیکنن. لازمه که در صفحه ثبت سفارش نمادهای مختلفی رو به کاربر نمایش بدیم تا بیشتر اعتماد کنه. مثلا بگیم پرداخت از طریق درگاه امن بانک ملت انجام میشه و ...

پرداخت امن

 

علاوه بر این نمادهای اعتماد اگر بتونین بعد از طراحی سایت گواهی SSL رو هم برای وب سایتتون خریداری کنین، تا 42% میزان فروش افزایش پیدا میکنه.

 

 

5- نظر مشتریان قبلی رو با تصویر به کاربران سایت نمایش بدین

ما مردم اصولا از فروشگاه هایی که دیگران به ما توصیه میکنم با اطمینان بیشتری خرید میکنیم. 
خب این مساله تو طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی هم صدق میکنه. بنابراین لازمه که نظر مشتری های قبلی رو با تصویر به کاربران سایت نمایش بدین تا بیشتر اعتماد کنن. 
متاسفانه خیلی از وب سایت ها نظر مشتری ها رو بدون تصویر خریدار قرار میدن که اصلا خوب نیست چون مردم به یک متن خشک و خالی اعتماد نمیکنن.
حتی لازمه از مشتری هاتون بخواین نظر خودشون رو در قالب یه ویدئو کوتاه اعلام کنن تا میزان تاثیر این نظرات بیشتر بشه.

نظر مشتریان

حتی اگر بتونید یک اطلاعات تماس عمومی مثل آی دی اینستاگرام یا هر چیز دیگه ای رو قرار بدین که کاربران سایت بتونن صحت نظر مطرح شده رو بررسی کنن که البته تو ایران زیاد شدنی نیست.
برای ضبط ویدئو یک نکته مهم وجود داره و اون اینکه کاربر باید به یک مشکل اشاره کنه و اعلام کنه که با خرید این محصول مشکل برطرف شد.  در واقع باید به ارزش محصول خریداری شده اشاره بشه. نه اینکه صرفا گفته بشه: ما از محصولات فلان شرکت استفاده کردیم و راضی بودیم.

به عنوان مثال ما نظرات مشتری های طراحی سایت شیراز رو تو این صفحه با ویدئو نمایش میدیم که مردم بیشتر اعتماد کنن و فکر نکنن که این نظرات رو خودمون نوشتیم.

 


6-احساس اورژانسی بودن یا فوری بدون رو به کاربر القا کنید 

اگر فروشگاه اینترنتی یا وب سایت خودتون رو به عنوان یک هواپیما در نظر بگیرید، ایجاد فوریت دقیقا مثل سوخت این هواپیماست
زمانی که یک مهلت محدود رو برای خرید با قیمت مناسب تر، در نظر میگیرید، کاربرانی که فعلا قصد خرید از شما ندارن رو ترغیب میکنید به اینکه همین الان تا مهلت تموم نشده از شما خرید کنن.
دقیقا مثل دیجی کالا که در بخش پیشنهادهای شگفت انگیز یک سری از محصولات رو با تخفیف ویژه ارائه میده و برای اونا یک شمارنده هم در نظر گرفته.

احساس اورژانسی بودن

 

میدونستید اگر دیجی کالا علاوه بر شمارنده، تعداد فروش و تعداد باقی مانده از اون محصول رو نشون میداد، نتیجه بهتری رو از پیشنهادات شگفت انگیر می گرفت؟

 

7- ضمانت بازگشت وجه رو حتما در نظر بگیرید

برای مشتری هایی که به شما اعتماد ندارن باید راهی رو پیدا کنین تا این اعتماد شکل بگیره و از شما خرید کنن. یکی از موثرترین کارهایی که میتونین برای جلب اعتماد مشتری انجام بدین، اینه که بهش ضمانت بازگشت وجه بدین. به این شکل که به عنوان مثال تا 3 روز بعد از تحویل کالا، در صورتی که به هر دلیل از محص.ل ناراضی بودن میتونن پول خودشون رو پس بگیرن.
شرکت Hotsales ضمانت بازگشت وجه رو به بهترین شکل ممکن به کاربران خودش نمایش می ده.

ضمانت بازگشت وجه

یکی از نکته های جالب در مورد ضمانت بازگشت وجه اینه که زیاد استفاده نمیشه، حتی اگر واقعا از محصول ناراضی باشن، چون دردسر داره.

 

8- فرایند خرید رو ساده کنید

ساده کردن فرایند خرید تو طراحی سایت یکی از بهترین کارهایی هست که روی فروش تاثیر مثبت می ذاره. اضافه کردن هر مرحله به فرایند خرید، کار رو برای کاربر به شدت سخت و پیچیده می کنه و باعث میشه از نهایی کردن خرید منصرف بشن.
موسسه Baymard یه تحقیق انجام داده که نشون میده 27 درصد از سبدهای خریدی که تو وب سایت رها شدن به خاطر پیچیده بودن یا حتی طولانی بودن فرایند خرید بوده.

ساده سازی فرایند سفارش


حالا چند روش وجود داره که میتونین این 27 درصد رو از دست ندین:

  • تمام جزئیات مربوط به نهایی کردن خرید رو تو یک صفحه قرار بدین
  • میتونید بعضی از گزینه ها رو مخفی کنید. به عنوان مثال وقتی کاربر وارد صفحه ثبت نهایی سفارش میشه، یک فرم ساده می بینه که فقط نام و شماره موبایل رو پرسیده. حالا وقتی این دوتا رو تکمیل کرد، فیلد مربوط به مشخصات گیرنده هم ظاهر بشه. این کار باعث میشه کاربر از همون اول یه فرم بزرگ و پیچیده رو نبینه.

 

 

9- در صفحه ثبت نهایی سفارش، نوار منو رو مخفی کنید

زمانی که کاربر میخواد خرید خودش رو نهایی کنه، هر عاملی که باعث حواس پرتی میشه رو باید ازش دور کنید. پس ترجیحا تو صفحه ثبت نهایی سفارش نوار منو رو مخفی کنید تا کاربر به صفحات دیگه هدایت نشه.
شرکت VeggieTales با همین کار ساده میزان فروش خودش رو 14% افزایش داد

حذف منو از صفحه ثبت سفارش

 

 

10- از چت آنلاین استفاده کنید

هر کدوم از کاربران سایت یا فروشگاه اینترنتی شما یه سوال داره که میخواد ارتون بپرسه و سریع جواب بگیره. خب مسلما این سوال ها رو از طریق صفحه تماس با ما از شما نمیپرسن یا حتی حاضر نمیشن به شما ایمیل بزنن چون هر کدوم از این روش ها زمانبر هستن.
بهترین گزینه اینه که از چت آنلاین استفاده کنید. شرکت Intuit با اضافه کردن همین قابلیت ساده ، میزان فروش خودش رو 211٪ افزایش داده که واقعا عدد قابل توجهی هست.
یکی از قابلیت های چت آنلاین اینه که میتونید یه پیام پیش فرض رو به همه کاربرا نمایش بدین. مثلا میتونید بگین: به فروشگاه خودتون خوش اومدین. خوشحال میشیم اگر سوال داشتین با ما در میون بذارین.

 

 

11- آخرین خریدهای انجام شده رو به کاربر اطلاع رسانی کنید

آخرین خریدهای اخیر از چند ساعت تا چند روز قبل رو در یک جعبه کوچیک در یک گوشه وب سایت نمایش بدین تا کاربر متوجه بشه وب سایت شما فعاله و مردم دارن ازش استفاده میکنن. معمولا نمایش نام خریدار و محصولی که خریداری شده کفایت میکنه. نمیدونم چرا اما متاسفانه این روش تو وب سایت های ایرانی زیاد استفاده نمیشه.
برای کسی که براش فرقی نمیکنه از شما خرید کنه یا از یه وب سایت دیگه، این روش میتونه به عنوان یه عامل محرک باشه که خرید خودش رو از سایت شما انجام بده.

آخرین خریدهای کاربران را نمایش دخید

 

12- از دکمه های Call to action به صورت اختصاصی استفاده کنید

برای متن دکمه های call to action از ضمیر اول شخص استفاده کنید. مثلا به جای اینکه بنویسید "خرید محصول"، بنویسید "محصول خودت رو خریداری کن". 
حتی میتونید از عبارت های محاوره ای هم استفاده کنید تا تاثیرش بیشتر بشه. مثلا میتونید بنویسید: "این محصول رو میخرم"

 

اگر نمیدونید کال تو اکشن چی هست این مقاله رو مطالعه کنید

 

13- طراحی فروشگاه اینترنتی خودتون رو بهتر کنید

اگر وب سایت شما قدیمی شده، خیلی از مشتری های جدید رو از دست میدین و فقط اونایی که بهتون اعتماد دارن از شما خرید میکنن. یه شرکت به اسم Basekit وقتی دیزان وب سایت خودش رو تغییر داد، 25 درصد میزان فروشش بیشتر شد. 
من بارها این مساله رو با مشتری های خودم در میون می ذارم که اگه میخواین فروش خودتون رو بیشتر کنید، لازمه دائما وب سایت خودتون رو تغییر بدین. هیچ اشکالی نداره اه از رنگ های جسورانه مثل قرمز برای دکمه های مهم استفاده کنید.

 

 

 

14- هزینه ارسال کالا رو رایگان کنید

از بین مواردی که بهشون اشاره کردم، این یکی از همشون برای شما گرون تره. اما تاثیرش روی فروش از همه گزینه ها بیشتره.شرکت Acquisio تو تحقیقات خودش متوجه شده که 47 درصد از مردم بدون اینکه خرید خودشون رو نهایی کنن، سبد خرید رو رها میکنن. فکر میکنید چرا؟ چون هزینه ارسال رایگان نبوده. 
اگر میزان سود شما از فروش انقدر پایینه که نمیشه هزینه ارسال رو هم رایگان در نظر گرفت، حداقل این حالت رو در نظر بگیرید که برای خریدهای بالای X تومان، هزینه سفارش رایگان می شود.


نتیجه گیری

اگه هدفتون اینه که میزان فروش اینترنتی خودتون رو افزایش بدین، باید کارهایی رو انجام بدین که رقیباتون حتی فکرش رو هم نکردن. مثلا همون پیشنهاد نمایش خریدهای اخیر.

 

شما برای افزایش فروش چه راهی رو استفاده میکنین؟

دیدگاه خود را ثبت کنید

آدرس ایمیل
info[at]webnotech.ir
شماره موبایل
0917 245 9451
0919 655 8015
شماره دفتر
071 32 36 2833